Hoppa till innehåll

bruksknivar


Viktor_K

Recommended Posts

tackar! Dom är ju långt från perfekta men det är roligt att använda när man vet att man gjort dom själv. Dock ska man nog ta ett dyrare blad, tänker det varje gång men dom spar man. Har ett par handsmidda kolstålsblad som jag bestämt skall använda nästa gång!

 

trevlig helg!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fina knivar!

Är mycket roligare med en kniv som kanske inte är helt perfekt men som används än en som är för "fin" för att ta med...

Menar på inget sätt att dessa inte var perfekta utan menar i allmänhet.

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jo men visst, dessa är inte perfekta och min börjar bli lite sliten då den följer med lite överallt, bland annat tappade jag den vid förra helgens älgjakt så en flis gick ur vid bakänden, men limmade tillbaks den så det nästan inte syns. har börjat bli lite glapp i holken så ska hyvla till en läderremsa och limma dit för att tighta till den. Ett problem jag ofta får är att jag får porer i älghornen, även om jag tar bitar nära rosenkransen... inget jätteproblem men ändå tråkigt. Tar jag för långt ut på hornen eller kan man fylla dessa porer med något?

MVH och tack för respons!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

En täljkniv i buffel och masur samt min första fulltånge... men det tyckte jag inte var något vidare... var svårt att jobba efter en förutbestämd form samt att träet är ju naturligtvis mjukare än stålet så man får passa sig när man slipar. Har en gammal jubileums utgåva av eka, en fällkniv från jaktmarker och fiskevatten som har ett gummigrepp som jag tänkte man kunde byta. Skulle dock behöva polera upp bladet, några tips? Blir aldrig riktigt bra med bara våtslippapper...mvh

IMG_1836.JPG

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Slippasta eller autosol är bra när man skall polera upp blad. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...