Hoppa till innehåll

Fällkniven chockhöjer priserna


Älgflugornas Herre

Recommended Posts

11 hours ago Tiwaz sa:

måste säga att den sämsta kniv alla kategorier jag haft någonsin är eka swingblade... måste brynas konstant (håller inte skärpan) toppen bröts av på knivbladet trots knapp användning. de ville dessutom ha betalt för ett nytt blad vid kontakt... den tåligaste kniv jag haft är en fällkniven S1, har brynt den EN gång trots idogt användande, med allt ifrån urtagning, flåning samt tagit omkull mindre träd med den... är det någon kniv som är kraftigt prissatt kontra kvalitet är det eka swingblade... Kommer dock knappast köpa några fler fällkniven knivar efter prishöjningen...

swingblade finns ju med två olika stål. G3 är en bra sandvik stål. Jag är förvånad hur bra G3 håller skärpan. Div butiker brukar regelbundet kampanja den för 300spänn. Det är ett kap.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

11 minutes ago MagnusN sa:

swingblade finns ju med två olika stål. G3 är en bra sandvik stål. Jag är förvånad hur bra G3 håller skärpan. Div butiker brukar regelbundet kampanja den för 300spänn. Det är ett kap.

 

Jag trodde samtliga generationer av swingblade hade samma sandvikstål, 12C27 om jag inte minns helt fel. G3 står ju för att det är tredje generationens swingblade, dvs den med möjlighet att fästa en handlovsrem eller stropp vilket saknas på tidigare varianter.

Swingblade G3 skall inte blandas ihop med Fällknivens 3G stål som är något helt annat.... 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Finns med flera typer av stål än två.

Jag har två swing blade och en Swing Babe (rosa..)
Alla har olika stål.. håller ingen av dom som en bra kniv, med bra stål..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...