Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
TekDr

Tikka M65 Continental 300WM bytes

Recommended Posts

TekDr

Verkar bli med ny hund i februari och det kommer innebära mer hundföreri vad det lider funderar därför på att byta min favoritbössa mot något som inte blir ohemult långt med dämpare på. Tänkte därför kolla intresset för byten.

Bössan är en Tikka M65 Continental i 300WW i bra men använt skick. Plastbäddad av någon tidigare ägare och jag har inget att klaga på hur den skjuter (välter grisar med bravur). Beroende på byte kan ev två par 1" Tikka snabbfästen (medium och hög) medfölja samt lite jaktmatch och ett gäng hylsor. Även laddverktyg (RCBS och Lee factory crimp) kan förhandlas om.

Intressanta byten skulle kunna va Tikka m65/m55, Sako av äldre modeller, CG4000, Schultz & Larsen 97Dl, Blaser R93 eller kanske nåt annat i 308/30-06/9,3x62/8x57JS gärna gängat och klart för dämpare. Men inga gamla Hva etc.

Kom med förslag.

IMG_1350.JPG

hubler

Denna lär ju nån nappa på kan man tycka :)

TekDr

Jag hoppas på det. 

Jag mottager även erbjudande om byte mot nåt så banalt som pengar :ph34r:

Om inte annat får jag väl annars göra en fuling och kapa pipan till kalibern för korta 54cm, på med dämpare och jaga vidare :wacko:

TekDr

Kan även tänka mig byten mot någon trevlig 375:a :ph34r:

TekDr

Har snokat upp en Schultz & Larsen i 9,3x62 som lockar lite så kan inte någon förbarma sig och köpa denna ;)

Sätter 5500kr ren bössa, 500kr styck för fästena (1000 totalt), laddverktyg RCBS plus lee factory crimp 500kr(?)Får räkna ihop hylsor och jaktmatch och återkomma. Handladdad jaktammo skjuter jag själv upp så det inte blir några olagligheter. Säljer inte fästen/laddverktyg innan bössan.

Om någon är sugen men tycker jag är för dyr så får ni komma med bud, jag är inte omöjlig.

TekDr

Uppar lite här men med lite ändrade förutsättningar då jag skändar befintlig 9,3:a med dämpare.

Byte kan fortfarande va aktuellt men då mot en bysse i kaliber 375 eller grövre. Företrädelsevis med kontrollerad matning, öppna riktmedel och rak kolv.... jag har fått ett sug som inte riktigt försvinner :ph34r:

TekDr

Om någon råkat se en brno 602/550 eller något annat 98-derivat hos en handlare till bra pris är även välkomna att tipsa. (Torsbo har några på sin hemsida som ska spanas in vid tillfälle men det kan ju finnas andra klipp :D. Kolv och kaliber är underordnad så länge det är magnumslutstycke och klara en fullängds patron. Har man bara en bra låda kan man byta resten vid tillfälle :ph34r:

Och är någon sugen på Continentalen får ni även skambuda. Vem vet, det kan ju gå bättre än ni tror ;)

Holz

Såg att det var ett några 98:or på Walter Borgs auktion nu i maj. Kanske kan vara värt att kika på...

TekDr

Inga bud ens? Tänkte lägga ut den på Blocket inom kort men är man sugen är jag villig att diskutera pris ;)

TekDr

Tja byssen ligger på blocket men skulle någon va sugen så kan jag gå med på jaktsiderabatt ;)

Annars får någon köpa Winchester 458:an på blocket så ja slipper sukta :ph34r: får väl intala mig att jag egentligen ska ha en 375:a...

TekDr

4000kr ren bössa?

TekDr

Är väl inte så stor chans men då man är föräldraledig så hinner man ju fundera både en och två och tre gånger och fan vet om jag kan behöva en 22lr :ph34r:

Så byten mot en 22:a kan också va av intresse...

TekDr

Uppar en sista gång ifall att någon skulle vilja byta mot en 22:a av bättre kvalisort. 

Annars tar jag nog och skjuter upp min sista ammo veckan (kul när det smäller B)) och byter in henne mot en 455 varmint som jag efter mycket klurande kommit fram till nog är mest "bang for my buck".

Vill någon köpa så är jag öppen för bud, fästen mm lär nog komma ut på annons efter ev. inbyte ändå.