Hoppa till innehåll

Vem är MrT ?


MrT.

Recommended Posts

Hej hopp ! 

Roligt att ni är intresserade av att ta reda på lite mer om mig, än vad som kommer fram i de trådar min signatur dyker upp i, mellan varven. Jag är en 52 år gammal (nja, faktiskt för ung för min ålder) man som är bosatt i Göteborg. Jag har alltid haft ett intresse för naturen (även om detta intresse börjat svalna något) och då främst genom fritidsfiske, där den huvudsakliga inriktningen varit flugfiske med tillhörande flugbindning.

Anledningen till att jag kom in på detta med jakt, är i huvudsak två skäl; Det ena är att jakt kan bedrivas året om (till skillnad från fiske, där mitt huvudintresse är fiske efter havsvandrande öring) och därför att det öppnar upp ytterligare en dimension till naturintresset. Dessutom är/var jag nyfiken på att prova något nytt.

Det bör nämnas att i skrivandets stund väntar jag på att få min första bössa levererad (inköpstillstånd klart) och att jag saknar all erfarenhet av praktisk jakt. Men som kineserna säger; En resa på tiotusen mil, börjar med ett steg, så jag är väl på väg att ta detta första steg, s a s. 

Jag har också en motorcykel i min ägo och vilken jag har gjort och planerar att göra längre resor med. Närmaste inplanerade resa går av stapeln nu i April, (28/4-17, för att vara exakt) och då är destinationen Marocko.

Jag har även ett fotointresse, (även om jag läser mer om foto än faktiskt fotograferar). Dygnet har som bekant 24 timmar (även för mig) och mycket av min lediga tid går åt till att jobba övertid, och den andra delen av ledigheten till att återhämta mig. Sannolikt kommer jag att få anledning till att skära ner på övertidsarbetet framöver, men ännu är jag inte där.

För att nu inte göra denna korta (!) presentation för lång, avrundar jag med att jag är yrkesverksam som busschaufför i Göteborgs lokaltrafik.

Jag vill också lägga till att jag har bara positivt att säga om Jaktsidan och att jag har fått ett varmt välkomnande och att jag är glad över att jag hittade er.

Vänligen;

MrT.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Wizard sa:

Jamen, välkommen hit - igen - då ;) 

Förr skrev de flesta en liten presentation om sig själva men det tycks ha fallit i glömska de sista åren... Kan inte tvinga någon men det blir liksom både lättare och trevligare att kommunicera då när man har lite bakgrund till den stundom anonyma personen på andra sidan etern...

Så tack för din presentation och åter igen välkommen till kanske landets trevligaste forum! (om jag får säga det själv...)

Ja, jag började kanske i fel ände, men bättre sent än aldrig, sägs det. 

Än en gång, tusen tack för välkomnandet :).

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

21 minutes ago BollnäsViktor sa:

Välkommen :)

Tusen tack  !!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

54 minutes ago lsjonsson sa:

hej & välkommen hit!:)

Hej igen och tusen tack, Isjonsson ! Känns som att vi kommer att komma i kontakt med varandra igen ;).

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

46 minutes ago MrT. sa:

Hej igen och tusen tack, Isjonsson ! Känns som att vi kommer att komma i kontakt med varandra igen ;).

Jepp!:thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

49 minutes ago lsjonsson sa:

Jepp!:thumbsup:

Du ser,  jag hade rätt :lol: !

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

47 minutes ago Ompi sa:

Välkommen hit foool !!

f8b93c60ac84b22d12514b25f2716c45.jpg

Fan också, avslöjad :D:P !

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

39 minutes ago MrT. sa:

Du ser,  jag hade rätt :lol: !

Ja, det hade du!:thumbsup:

 

38 minutes ago MrT. sa:

Fan också, avslöjad :D:P !

:lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Välkommen hit(igen,tillbaka eller igen) välj själv. Skriver under på övertid, chaufför(fd) och friluftsintresserad. 

Gör inget som du inte vill så är mkt vunnet. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Takko sa:

Välkommen!!!:)

Tusen tack, roligt att vara här !

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago OlersPer sa:

Välkommen hit(igen,tillbaka eller igen) välj själv.

Tackar !

1 hour ago OlersPer sa:

Skriver under på övertid, chaufför(fd)

Då vet du vad det handlar om...

1 hour ago OlersPer sa:

Gör inget som du inte vill så är mkt vunnet.

Sant, men jobba måste man ju, även om man inte alltid vill :huh:;).

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

13 hours ago Takko sa:

Välkommen!!!:)

Tusen tack !

Med risk för att upprepa mig, så är det riktigt roligt att vara här. Har varit inne på olika trådar och tittat och kan konstatera att det är ett rätt skönt gäng som häckar här. Tonen kan bitvis upplevas som hård, men är ändå varm och uppriktig, samtidigt alltid med glimten i ögat. 

Känns som en fullträff att ha snubblat över denna communityn, faktiskt :).

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 hours ago Dansken sa:

Välkommen hit- igen då :)

Tack än en gång Dansken. Något sent att komma med en presentation nu, men det är förs nu som jag upptäckte detta önskemål. Har varit helt fokuserad på de andra ämnena (som du så väl känner till). Nåja, bättre sent än aldrig, sägs det.

8 hours ago Dansken sa:

Jakt, havsöring-fiske och motorcykel: Fan, jag tror det finns hopp för dig, pojkvasker ;)

Det lät ju hoppfullt :P. Vi får säkert anledning att återkomma i ämnen som vi bägge är intresserade av, vad det lider. Mycket kunskap att ösa ur, finns det här. Rena guldgruvan för en novis som mig.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 hours ago MarkusR sa:

Välkommen hit!

Tackar !!

8 hours ago MarkusR sa:

Hojen är förstås en BMW? ;)

Nää, hur kom du fram till den slutsatsen :huh:. Kör du själv en BMW ?

vis_r1200gsa_tripleblack.jpg

Årsmodell -12 hämtades på Bike i Trollhättan sprillans ny 4 maj -12 fullutrustad från fabrik. Har numer ~ 6 500 mil på mätaren och sedan är den väl lite "patinerad" här och var, inte minst korvlådorna, som fått ta en del stryk. Men what the heck, grejerna är ju till för att användas :P.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12 hours ago MrT. sa:

Hej igen och tusen tack, Isjonsson ! Känns som att vi kommer att komma i kontakt med varandra igen ;).

Ingen, och då menar jag ingen klarar sig ifrån Jonsson:lol:. Välkommen:thumbsup:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...