Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

• Similar Content

• Krister Eriksson
      By Krister Eriksson
      eftersökshund plott
    • hermanssonmartin@live.se
      By hermanssonmartin@live.se
      Hej jag vill veta om det är någon här inne som har importerat hund/ar från usa, som kan berätta lite om hur mycket det kosta för dom och berätta gärna vad för ras, valp eller unghund som ni tog hem, och lite om hur den funkar. Jag vill veta hur mycket det kosta mellan tummen o pekfingret för jag har tänkt att importera en unghund eller vuxen hund, max 5 år.

Mvh Martin
    • Diesel
      By Diesel
      Har en finnstövartik som går riktigt, riktigt bra på räv. Sköt 9 rävar i vintras för henne.
      Hennes kullsyskon och föräldrar ligger i yttersta räveliten i Sverige.
      Då hon är följsam, har ett fantastiskt lynne tar relativt kalla spår (kilometervis)
      så har valptankarna startat. Då hon eventuellt har "kroksvans" kan/vill jag inte
      göra en "renras parning".Vad tror ni om att korsa med Plott? Är det någon som
      vet om en riktigt duktig Plotthane? Några andra tipps eller tankar?
https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
Joni

Ploika

Recommended Posts

Joni

Hej Alla,

Har en 12 veckor gammal hanvalp med mamma plotthund och pappan östsibirisk laika.

Finns det nån här med erfarenhet av denna blandning som jakthund? Valpen är väldigt trevlig och lättlärd ... =-)

ECjakt_

Inte just av den blandningen exakt. Men av grå/plott och jämte/plott.

Brukar bli rätt roliga hundar att jaga med om man får till det men det jag kan säga om alla plott/spets blandningar jag jagat med är att de är extremt markkrävande och ofta jagar lääänge utan särskilt bra kontakt med förare.

Kanske inget problem uppe i norrland men skulle inte säga att de passar särskilt bra på markerna nere i söder. Gäller såklart inte för alla individer men för de jag träffat och hört talas om är det så.

M-Ola

Jag har en 15 veckors tikvalp även den med Plottmamma och Laikapappa. Hämtade henne i Uppsala för några veckor sen. Hoppas att jag ska få till det med kontakt mm så att hon inte jagar över för stora marker men vi får väl se. Kommer att pröva med lite "spaniel"-träning för att få till kontakten med mig.

Urban

Låter som en kanon hund i Skåne.....Du kommer att lära känna mycket folk i krokarna runt där du jagar...!!:D

Skämt åsido.....tror att du påverkar både sök och förföljande ganska mycket.....men tror nog det kommer att bli lite roligt att läsa din dagbok framöver! ;)

• Like 2