Hoppa till innehåll

Elmer Keith Litteratur


Bubs

Recommended Posts

Har tänkt att införskaffa mig några böcker skrivna av Elmer Keith, tänkte börja med att köpa Six guns, Six guns cartridges and loads och Gun notes volume 1 second edition. Så småningom ska jag förska få tag på Hell, i was there också. Men anledningen till inlägget är att jag funderar över skillnade mellan Six guns 1961 edition och Six guns standard reference och vilken man isf ska skaffa. Samt om ni har några andra tips på liknande böcker eller andra böcker av Mr.Keith.

/Willy

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Oooh! Har inte varit tillräckligt intresserad av enhandsvapen för att skaffa Sixguns, men paradoxalt nog har jag Book of the .44 samt Single Action Revolvers av John Taffin ;)

I min lilla samling ingår Gun Notes volume 1 och 2 samt "Hell, I was there!". Mycket bra läsning :yes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Otillräckligt intresse för enhandsvapen för Sixguns men ändå så äger du Book of the 44 OCH Singel actions av Mr.Taffin :blink:... Jag tycker att jag kan se ett inre dilemma hos dig Exabit, det är lika bra att ge med sig nu för till slut faller du dit ändå men då har du behövt genomgå flera års lidande helt i onödan:yes:. Ja Hell,I Was There verkar väldigt trevlig, men den kostar lite väl mycket för en bok när man är en fattig gymnasieelev. Hittade dom böckerna jag tänkte köpa i Sverige för inte alltför dyrt, dock finns inte Gun notes volume II med där, Om man vill köpa den är det begagnat från Amerikat som gäller eller finns även den som reproduktion?

/Willy

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mina tre Keithböcker är inte hard cover tyvärr. Dessa hittar man enklare och billigare. Tror jag kanske köpte min på Safari Press eller möjligen Midway Sverige för "många" år sen.

Single Actions är faktiskt hard cover och hur sexig som helst. Vet inte hur jag tänkte där att inte prioritera Keith faktiskt. Har ju haft honom som avatar på forumen i ganska många år. Jag får ursäkta mig med att Sixguns är svår att få tag i. Eller nåt sånt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag hittade på Adlibris och där kostade

Six guns cartridges and loads 280kr

Six guns  1961 Edition 355kr

Gun notes volume 1 second edition 326kr.

Då är alla inbunden, Six guns 1961 finns även som häftad men det är ungefär som plast kolv på bössan. Det funkar men det är inte rätt. Gun notes är ifrån 1997 och dom andra två från 2016, så de är ju inte original men har man någon okunnig på besök kan man ju åtminstone lura i dom att det är original böcker i "mint condition" :D 

Tittade lite snabbt på safaripress och hittade endast Gun notes 1 där. Får hålla ögonen öppna efter Volume 2 och efter Hell, I was there framöver om det finns nån för ett hyfsat pris. Ska även när jag får pengar ta och beställa något från Taffin vet dock inte vilken bok, mest troligen blir det Big Bore sixguns eller single action sixguns. Men även dom verkar kosta en hel del. Men det lär ju ta ett tag att plöja igenom alla böcker så det gör ju inget om Taffin boken kommer några månader efter och likså Hell, I was there. Av de böckerna du har av Mr. Taffin Exabit är det någon av dom du tycker är att föredra att skaffa före den andra?

/Willy 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok :)

Båda böckerna är bra, men Singel Action Sixguns är snyggare - som en kafferumsbok ungefär. Kan fixa några bilder i veckan och stoppa in här. Nu när jag inte skjuter pistol och revolver längre så kanske det är dags att kränga dessa två.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Synd att göra sig av med så fina böcker. Men om du nu vill kränga dom framöver så kan du skicka ett Pm med en Prisidé.

Och du får mer än gärna slänga upp en bild här också :)

/Willy 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset PMT, verkar finnas en riktigt stor upplaga av böcker där. Ska gå igenom sedan mer nogrant på fredag då jag får tillgång till dator. 

/Willy

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

9 hours ago Bubs sa:

Tack för tipset PMT, verkar finnas en riktigt stor upplaga av böcker där. Ska gå igenom sedan mer nogrant på fredag då jag får tillgång till dator. 

/Willy

Det är förmodligen det största internet-antikvariatet, i alla fall det med störst och mest diversifierat utbud. Finns det en bok och jakt & vapen utgiven på engelska och den inte går att finna via mer normala marknadskanaler så finns den på Abebooks.

Det enda abebooks inte täcker är märkligt nog norden speciellt bra.......

/T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...