Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

• Similar Content

• Wachtelbruno
      By Wachtelbruno
      Hej allesammans kritisera mig gärna om jag har hamnat fel men detta är mitt första inlägg på ett forum.
      Jag är nyexaminerad och har precis fått hämta ut mitt första hagelvapen, men jag vet inte vad jag har köpt för något och skulle uppskatta all hjälp jag kan få!
      Det jag vet: det är en beretta, sida vid sida, kaliber 12/70, den har ejector.
      Skulle vara intressant att vet modell, tillverkningsår mm.
      Jag vet inte vad för någon information som behövs för att avgöra men fråga gärna så ska jag svara så gott jag kan.

• bondensbästavän ;)
      By bondensbästavän ;)
      Hej!
      Genom skolan så får jag i vår söka Lisens på en hagel och en klass 1 bössa. Jag har redan bestämt mig för vilket studsare jag ska ha men är lite osäker på hageln. Jag har tittat på lite olika bössor och tänkte först på en beretta 686 men efter ett snack med vapensmeden så blev tankarna på en miroku mk70 universal. Han sa att på de nya berettorna så finns det en del grejor som går sönder och att dom kan börja glappa. Medans mirokun var en bössa som skulle hålla en hela livet. Mirokun passade mig mycket bra och båda bössorna kostade på ett ungefär lika mycket.
      Min fråga är vad har ni för erfarenheter av dessa två bössor?
    • Hyentjut
      By Hyentjut
      Är i färd med att slipa ner befintlig lack på min Beretta S56E för att höja kolvkam och därefter oljebona kolven. Har tagit av bakkappan, skruvat loss kolvbulten men får  ändå inte loss kolven. Jag förmodar att den sitter med ytterligare nån skruv men vet inte hur. Enda synliga skruven sitter på undersidan av varbygeln så jag misstänker att det är den, men den sitter knepigt till och jag kommer inte åt den med skruvmejseln då själva varbygeln sitter ivägen. Är det rätt skruv och i så fall, hur kommer jag åt att lossa den?
Sign in to follow this  
tecan03

Slå till eller inte?

Recommended Posts

tecan03

Hej!

Har nu 99% beslutat mig för en beretta 686 white onyx sporting i kaliber 12 (ny). Skulle bara vilja få lite tankar och inputs innan jag köper den så jag slipper ångra ihjäl mig efter!

Jag tycker att den har en fin balans och verkar passa mig bra. Dock hörde jag att det var en utgående modell? Stämmer det? Och dessutom hörde jag att det väntas en prishöjning på berettas? Är det bara hos just min vapenhandlare eller generellt tro? 

Sista frågan: Min vapenhandlare vill ha 17 990 kr för den. Är det ett bra eller dåligt pris?

Tack så mycket på förhand! 

andershermansson7

Har haft en "Black Sporting" var mkt nöjd 682 pipor har jag för mig!

pmt
4 hours ago tecan03 sa:

Dock hörde jag att det var en utgående modell? Stämmer det?

Sannolikt. 686ans dagar är förmodligen räknade iom 690-systemet börjar breddas.

4 hours ago tecan03 sa:

Och dessutom hörde jag att det väntas en prishöjning på berettas?

Förmodligen, det är dags för en priskorrigering.

4 hours ago tecan03 sa:

Sista frågan: Min vapenhandlare vill ha 17 990 kr för den. Är det ett bra eller dåligt pris?

Känns som ett ganska normalt pris för modellen om den köpts in i fjol eller så.

/T

pmt
1 hour ago tecan03 sa:

Ok tack. Vet någon vad som skiljer 686 white onyx med 686 silver pigeon?  https://www.jakt.se/beretta-686-sp-i

I grund och botten bara gravyren..... 686 Silver Pigeon har förekommit i en termosiaforiskt massa olika utföranden så skillnader utöver gravyren går inte att lista med lindrig arbetsinsats.

/T

tecan03

Okej tack! det var som jag hade läst alltså på någon annan tråd alltså. Blir nog dendär onyxen!