Hoppa till innehåll
Finskavapen

Uppgradera er press om ni har möjligheten!

Recommended Posts

Finskavapen

I toppen på redding big boss II snedseglarpressen från staterna sitter en adapter mellan 1-1/2" gänga och 7/8-14, att växla verktyg är väldigt tradigt om man byter ofta, så för några veckor sen slog jag till och köpte Hornady lock n' load konverteringssats som passar i 1-1/2" gängan samt 20 verktygsbussningar.

Idag fick jag sakerna levererade från Brownells och har testat nu på kvällen, det är helt enkelt underbart!

1/6 dels vridning och man kan lyfta ur verktyget och byta, tar bara nån sekund att växla verktyg istället för att sitta och vrida i och ur dom med en 15-20 varv per verktyg.

enda nackdelen jag ser med detta system är att det inte finns någon verktygsfattning att bruka vid montering av den pressmonterade delen, likaså skulle det varit en på den del som sitter på verktyget för att just vid injustering av verktyget kunna hålla emot, det räcker med handkraft för att låsa/låsa upp bussningen, där ska man nog vara mer försiktig och bara köra handkraft.

Så funktionen på detta system får 9/10 patroner.

Har ni möjligheten så er press har en lös gänga, skynda er och byt, det kostar en liten slant men som alla vet, flest prylar när han dör vinner!

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
Laban

Den operationen har jag också gjort och tycker också det är kanon!

För att spänna fast adaptern i pressen så skruvade jag i ett verktyg i en bussning, låste det med en Hornady-ring (som låser mycket hårt utan att skada gängan på verktyget som andra ringar kan göra), stack ner det halvvägs i adaptern och spände genom att dra i verktygets låsmutter. Den sitter nu som berget och det var inga problem att få loss verktyget ur adaptern.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Finskavapen

Ja så gjorde jag oxå, men det vore bättre om de gjort en verktygsfattning.

Jag är dock helt förälskad i dessa nu, glad jag köpte 20 bussningar så jag har för framtida inköp oxå.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Willgott

Måste fråga: Det är alltså inte bara på Hornadys pressar detta system kan användas utan flera andra? På min Lee classic cast verkar det gå att byta en gänginsats, så det kanske funkar med verktygsväxlare där?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Finskavapen

Ja så länge gängan i toppen på pressen utan insats är 1 1/4-12 så funkar det, då bara tar du bort din insats och skruvar i bussningen från hornady sen får du montera en adapter på varje verktyg.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.

https://www.Reservdelar24.SE