Hoppa till innehåll

snikvarianten av hylstrumlare 300:-


hulkovius

Recommended Posts

7 minutes ago Jr_Moberg sa:

Fiffigt!

En sån assistent har jag också. Kan passa på att göra rent hylsor mellan surdegsbaken. :-)

Tror inte krutavlagringar är så bra att äta sen, men återkom gärna med resultat från bakandet och lite symptom och blodvärden kanske, hehe

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

22 hours ago hulkovius sa:

Mulle mek.  Har du nån uppskattad drifttid på det du kört hittills.  Är ju intressant att veta hur länge de lever :P

 

Nej diska den innan baket. :)

Jag antar du menar hylsorna ;) Kör cirka en timma med varje sats, finns ett fast läge innan timern på min maskin. Dock har jag bara standard kalibrar (30-06. 308W. och 6,5X55) så jag byter ut hylsorna när dom blir för långa. Omladdade 2-3 gånger brukar dom nog bli. Kör alltid helkalibrering.

Är skjutledare på Älgbanan så plockhylsor i dessa kalibrar är inte ett problem. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

22 hours ago ÅlandsFilip sa:

Tror inte krutavlagringar är så bra att äta sen, men återkom gärna med resultat från bakandet och lite symptom och blodvärden kanske, hehe

Krutavlagringarna lär inte vara ett problem. Det enda som kan vara svårt att få rent är degskrapan. Den rostfria bunken är välpolerad. En vanlig diskning av bunken och en extra degskrapa så är det löst.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

48 minutes ago Mulle mek sa:

Jag antar du menar hylsorna ;) Kör cirka en timma med varje sats, finns ett fast läge innan timern på min maskin. Dock har jag bara standard kalibrar (30-06. 308W. och 6,5X55) så jag byter ut hylsorna när dom blir för långa. Omladdade 2-3 gånger brukar dom nog bli. Kör alltid helkalibrering.

Är skjutledare på Älgbanan så plockhylsor i dessa kalibrar är inte ett problem. 

Jag tänkte på hur maskinen tål behandlingen,  min ligger typ på 30 timmar med hylsor. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago hulkovius sa:

Jag tänkte på hur maskinen tål behandlingen,  min ligger typ på 30 timmar med hylsor. 

Det tror jag inte du behöver fundera på. Belastningen är en bråkdel mot det som krävs för att mixa en seg matbröds deg. Dessutom är dom tillverkade innan slit och slängperioden. Dom första byggdes på 40 talet och det var mest kosmetiska förändringar tills Ankarsrum tog över tillverkningen från Electrolux. Då bytes motorn ut. Jag tror att min ligger på ca 15 timmar med hylsor. Men hur mycket den gått i sitt tidigare liv har jag inte en aning om.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...