Hoppa till innehåll

Sellier&Bellot hylsor i 6,5x55, något att spara på ?


MrT.

Recommended Posts

Ja, som rubriken skvallrar om, så kommer jag så småningom ha en (icke) oansenlig mängd tomhylsor av nämnda fabrikat i min ägo. Eftersom handladdning inte kommer att bli aktuellt i mitt fall, kanske dessa hylsor kan komma någon annan tillhanda (mot en lämplig ekonomisk ersättning, naturligtvis;)), och frågar är; Har dessa tomhylsor något ekonomiskt värde öht ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har provat ett fåtal hylsor för att utreda om de lämpar sig för handladdning. Baserat på det resultatet som egentligen är baserat på ett för litet underlag, skulle jag personligen inte sälja dem vidare till någon annan än stena med gott samvete, ja inte heller överlåta såklart, tyvärr. andra kanske har fått bättre erfarenheter.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 minutes ago hulkovius sa:

Jag har provat ett fåtal hylsor för att utreda om de lämpar sig för handladdning. Baserat på det resultatet som egentligen är baserat på ett för litet underlag, skulle jag personligen inte sälja dem vidare till någon annan än stena med gott samvete, tyvärr. andra kanske har fått bättre erfarenheter.

Hade väl på känn att jag skulle få den här responsen på frågan, men eftersom S&B har blivit bättre (på senare tid) enligt erkänt duktiga forumister i ämnet, tänkte jag att det kanske skulle finnas ett intresse. Jaja, jag har inte skjutit ut dom ännu, så jag får väl ställa frågan igen, när den är mer aktuell, s a s. Dessutom kommer en ev. presumtiv köpare få veta vad det är som är till (ev.) försäljning och om vederbörande ändå väljer att genomföra affären, tvår jag mina händer.

I annat fall får det bli Stena ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

34 minutes ago MrT. sa:

 Har dessa tomhylsor något ekonomiskt värde öht ?

Ja, för skytteklubben som mässingsskrot. Så samla ihop dem och lämna dem till klubben.

/T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just now pmt sa:

Ja, för skytteklubben som mässingsskrot. Så samla ihop dem och lämna dem till klubben.

/T

Kort och koncist. Inget utrymme för feltolkningar,:lol:

Tack pmt !

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just now MrT. sa:

Kort och koncist. Inget utrymme för feltolkningar,:lol:

Tack pmt !

Du frågade - du fick svar.

/T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just now pmt sa:

Du frågade - du fick svar.

/T

Klagar inte !

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du tjänar mer på att sälja dom till en skrothandlare än att sälja dom på forumen.;):tongue:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago lsjonsson sa:

Du tjänar mer på att sälja dom till en skrothandlare än att sälja dom på forumen.;):tongue:

Det är lugnt, Isjonsson, jag efterskänker dom till skyttebanan, tillsammans med kulorna. Men separat ^_^.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

46 minutes ago MrT. sa:

Det är lugnt, Isjonsson, jag efterskänker dom till skyttebanan, tillsammans med kulorna. Men separat ^_^.

Bra där!:thumbsup:

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

22 minutes ago lsjonsson sa:

Bra där!:thumbsup:

Eller hur...:biggrin:.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...