Hoppa till innehåll

Izzas skada och sen vart det valpar oxå.


faxe

Recommended Posts

Härligt med att det står Cocktel på beviset?. Smilla gillar oxå att först skälla ut alla som kommer hem sedan är det massor av kärlek som gäller. Jag hör av mig nästa gång det blir hägnet .

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

19 minutes ago faxe sa:

Härligt med att det står Cocktel på beviset?. Smilla gillar oxå att först skälla ut alla som kommer hem sedan är det massor av kärlek som gäller. Jag hör av mig nästa gång det blir hägnet .

Ja du, Faxe. Detta förpliktigar, du har startat en ny hundras. Nu väntar vi bara på nya valpkullar så att fler kan få njuta av dessa goingar.?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

40 minutes ago Namibia sa:

Ja du, Faxe. Detta förpliktigar, du har startat en ny hundras. Nu väntar vi bara på nya valpkullar så att fler kan få njuta av dessa goingar.?

Jag har en viss aning om att frugan vill ha ett ord med i den planeringen?.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Är det bara tryckknappar som håller flärpen över dragkjedjan eller är det karborband oxå? Sen vad är det för pris?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är kardborre också, dock inte på halsen där det bara är tryckknappar (halsen kan nog knäppas upp ofrivilligt men det kanske finns en poäng med det, skyddar dock halsen bra även uppknäppt)..hon är dock öppen för alla förslag på förbättringar, så vill man ha det där också så är det inga problem. 

Har inte fått fakturan än ? men sett priser på mellan 3500-4000:-.

image.jpg

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kanske skulle köpa en sådan till Smilla oxå, får se vad det blir. Om du har svängarna förbi, så ta med västen så jag kan känna på den.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Intressant med västen, skulle gärna syna en sådan närmre. Går i köptankar för Collins del, liksom att köra en vända till i hägn med honom. Att rapportera i övrigt är spårning i lina av levande grävling. Får mig att misstänka viss potential för att ställa grävling. Ser fram emot 1 augusti. Stadgeträning tar han alltmer med stoiskt lugn. Fritt sök med dummies är inte det mest intressanta, ska byta till riktigt vilt. Vattenapportering går lysande. Han har en mycket intressant teknik för att "gå" i vattnet. Jättehopp rakt upp i luften och magplask. Sedan planar han nästan på väg ut till apporteringsobjektet.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skoj med grävlingen! Ja, man börjar längta till släppsäsong nu...Sören har gått 3 dödsök på gris den senaste månaden, fullt ös som vanligt....men framgångsrikt. Råkade kliva på en grupp vildsvin på koppelpromenad i skogen också, det blev drevskall i falsett från Sörens sida...hade fullt sjå att få honom därifrån, så nog är han taggad inför kommande säsong ?

Känner igen det där med vattenapporteringen, jädrar vilken fart! Generellt älskat han att simma, har släppt i han ett par gånger för att svalka sig och han kan simma runt o njuta hur länge som helst. Får nog bli en del simträning i sommar när det är varmt...

Angående hägn så tänkte jag nog åka till Dennis Andersson i Heby (ökersbo hundskola) nästa gång, någon som har någon erfarenhet från det hägnet? Han gör även ett enklare mentaltest på hunden innan släpp.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I övrigt så är han ganska bytesmedveten, senaste grisen han spårade la han sig på o gjorde sig så tung som möjligt när han började misstänka att han skulle bli bortkopplad.

Han har aldrig morrat eller dummat sig mot mig dock, men en okänd passkytt kan nog få lite problem att koppla...Bör jag ta tag i detta på nåt sätt?

A3F00C08-20EB-4514-BC74-B2A1E95238BD.jpeg

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

10 minutes ago joco sa:

I övrigt så är han ganska bytesmedveten, senaste grisen han spårade la han sig på o gjorde sig så tung som möjligt när han började misstänka att han skulle bli bortkopplad.

Han har aldrig morrat eller dummat sig mot mig dock, men en okänd passkytt kan nog få lite problem att koppla...Bör jag ta tag i detta på nåt sätt?

A3F00C08-20EB-4514-BC74-B2A1E95238BD.jpeg

Svårt att säga utan att ha sett det i praktiken. På bilden ser han ut som Collins när han inte vill sluta med något roligt. Platt och tung och "osynlig" mot marken. Men om du märker aggressiva signaler istället för att han visar olycklighet skulle i alla fall jag jobba med det i lydnadsträningen. Och grattis till lyckad spårning.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nä, inget aggressivt beteende alls...men jag ska låta någon annan plocka bort honom vid tillfälle för att se hur han reagerar.

Rätt kul det där med ”låg ställning” när det vankas nåt kul. Plockar man fram en dummy, apportvilt,klöv eller nåt annat skoj så blir han som en ål längs med marken och visar total undergivenhet o kryper bredvid mina fötter för att verkligen säkerställa att han inte ska gå miste om det roliga.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Låter ju ganska lugnt. Beträffande Dennis Andersson vet jag ej, har bara jagat med honom och hans hundar vid ett tillfälle.

Men jag kan verkligen rekommendera Peter Ekeström (dogworks.se eller hans FB-sida). Han kör flera olika kurser och leder hägnträningar. Han har dessutom haft spaniel själv som han jagat bl a vildsvin med vilket gör att han kan vår "ras". Det är en stor fördel. Den hägnträning vi deltog i gav många värdefulla insikter.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo, Peter Ekeström verkar bra...var på en föreläsning med honom i somras ("fart emot" o "fart bort"...). Han brukar hålla kurser ibland i Almunges hägn, ska kolla om det är något planerat i sommar....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
13 minutes ago joco sa:

Sören svalkar sig i värmen...

 

Smilla är lika dan. Men hu har hon börjat att löpa, så nu är det slut badat på ett tag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, de är inte direkt rädda för vatten...jag får ha han kopplad i båten annars kan han kasta sig i vattnet i farten om man inte har 100% koll.

Segt, är det andra löpet för henne då? Borde iallafall inte få nåt löp under jaktsäsong då...

I Roslagens skärgård har algblomningen kommit igång nu dock, så man får vara lite försiktig vid badandet.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago joco sa:

Ja, de är inte direkt rädda för vatten...jag får ha han kopplad i båten annars kan han kasta sig i vattnet i farten om man inte har 100% koll.

Segt, är det andra löpet för henne då? Borde iallafall inte få nåt löp under jaktsäsong då...

I Roslagens skärgård har algblomningen kommit igång nu dock, så man får vara lite försiktig vid badandet.

 

Det är faktiskt hennes första löp:yes:. Passa er för algbommningen

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

14 hours ago joco sa:

Ja, de är inte direkt rädda för vatten...jag får ha han kopplad i båten annars kan han kasta sig i vattnet i farten om man inte har 100% koll.

Segt, är det andra löpet för henne då? Borde iallafall inte få nåt löp under jaktsäsong då...

I Roslagens skärgård har algblomningen kommit igång nu dock, så man får vara lite försiktig vid badandet.

 

Härlig hoppteknik, momentum framåt och bra höjd. Bror hans hoppar mer rakt upp och sedan magplask.

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

16 hours ago joco sa:

Sören svalkar sig i värmen...

 

Sjyst teknik o ett fint magplask.:thumbsup:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
5 minutes ago Ken1 sa:

Cita apport tränar 

20180729_130606_00.jpg

20180729_130606_01.jpg

20180729_123225.jpg

Ja alla i kullen verkar gilla vatten!!:yes:.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

14 minutes ago faxe sa:

Ja alla i kullen verkar gilla vatten!!:yes:.

Dom är hellre där än på land ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...