Hoppa till innehåll
Jan-Erik1

Laddata Vihtavuori N320

Recommended Posts

culot    828
culot
8 hours ago J.E.Hagen sa:

ok,godt jeg kjøpte stor kanne nå da! 

Holder en stund den....

VV är fina grejer men onödigt dyrt !   inte ens Finnarna har nån nytta av att det produceras lokalt  för jag tror dom får betala

100 euro kilo, men det är ännu värre i Sverige  där någr aav världens bästa hagelkrut tillverkas men vi får inte ens köpa det.

/ P

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
Jan-Erik1    2
Jan-Erik1

Jag undrar om det det går att se någon skillnad i fart på om man t.ex.skjuter med öppen borrning gentemot full borrning?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
culot    828
culot
2 hours ago Jan-Erik1 sa:

Jag undrar om det det går att se någon skillnad i fart på om man t.ex.skjuter med öppen borrning gentemot full borrning?

jag har inget vetenskapligt belägg men jag säger nej ! möjligen så liten att det är inom felmagrinalen för skotten,

typ skillnaden mellan 71 resp 76cm pipa, Däremot har jag sett skillnad mellan  18,7 lopp vs 18,4 lopp

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
J.E.Hagen    18
J.E.Hagen

Test skøyt N320 1,60 x32g z2m21 58mm

fikk 368ms 368ms og 371ms v2,5 

må nok opp til 1,65g med min lot....

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
culot    828
culot
2 hours ago J.E.Hagen sa:

Test skøyt N320 1,60 x32g z2m21 58mm

fikk 368ms 368ms og 371ms v2,5 

må nok opp til 1,65g med min lot....

Carmelo han som är maestro på 120 meters skytte säger att A1 och 320 går lika, och den klassiska dosen för A1 x32g är 1,65 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
J.E.Hagen    18
J.E.Hagen
6 hours ago culot sa:

Carmelo han som är maestro på 120 meters skytte säger att A1 och 320 går lika, och den klassiska dosen för A1 x32g är 1,65 

Ja,stemmer nok det da... Har lest en del av det ha har skrevet og han virker som en dyktig hagel laddare...

kommer til å lage noen  av denne med 1,65x32g #6 

får fine bilder med denne, på ca 405ms

stor fordel er at det renner godt i kruttdoserern også,veldig jevn!

men nå har jo jeg bare dette singel baskruttet... er vant med longshot og 800x...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Jan-Erik1    2
Jan-Erik1
Publicerat (redigerad)

Har testat med 1,55 gram N320. Denna laddning gav  V1 på 399 m/s, tycker att det blev lite högt då 1,50 gram N320 gav V1 375 m/s. Det kan vara så att kronografen luras lite,  så jag får nog ladda lite mer testpatroner för testskjutning.

Men nu har jag slut på SG22 förladdningar så jag får  beställa mer från Siarm. Skall jag hålla mig till SG22 eller finns det några andra som rekomenderas?

Redigerad med Jan-Erik1
lagt till info.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
J.E.Hagen    18
J.E.Hagen

Jeg har brukt z2m 21 og syns dette gir litt jevnere og åpnere skuddbilder... hastighetene er ca det samme

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
culot    828
culot

Jag brukar generellt i 12 få 10 ms långsammare m z2m , men prova för all del

/P

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
J.E.Hagen    18
J.E.Hagen

Har fått fra 4ms-8ms forskjell med z2m21 vs sg22 med N320 og det kruttet doseres veldig nøyaktig i min doserer... 

har kun skutt hastigheter med sg22 på sommeren.... ca 15grader...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Jan-Erik1    2
Jan-Erik1

Mitt hagelladdande har gått lite i stå nu på sommaren. Först  tog det lite tid med beställningen  från Siarm, lyckades göra den när det var så mycket datastrul överallt i våras.  SG22 förladdningarna var slut just då så jag köpte lite andra istället för att prova, bland annat  Bior förladdningar som Culot säger sprider lite mer. Det gjorde dom för jag släckte kronografen på andra skottet med dom,  så nu  blir ju vapenhandlarn ju glad. Återkommer med  lite data när ny kronograf är anskaffad.

Jag får använda mitt lager av billiga blåa RIO 32 grams 6:or för fågeljakten än så länge. I dag hittade jag tre förladdningar, där på två av dem hade inte flikarna öppnat sig utan satt fortfarande ihop. Är det någon som vet om svärmen blir tätare när detta händer?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
culot    828
culot

Teoretiskt kan svärmen bli tätare, 

dock blir bilderna oftast jämnare med brutna flikar, fast det är lite jobbigt om man " bulkladdar"

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.

https://www.Reservdelar24.SE