Hoppa till innehåll

Jag tror....jag tror....jag tror....


Locorod

Recommended Posts

Om en hantverkare säger "Det blir inte bättre än så här" ska man dra öronen åt sig.
Senast jag hörde det så var det om den vägghängda muggstolen i vårt nygjorda badrum. Jag skickade hem hantverkarna och fixade muggstolen själv. Det var tre olika monteringsfel. Nu sitter den helt perfekt.

"Det blir inte bättre än så här", my ass !!! :angry:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Själv trodde jag efter alla dessa år att jag  lärt mig (någorlunda) det mesta vad gäller svenska språket. Efter den här utredningen känner jag mig som Pmt  vad gäller hagelbössorna. Men det är väl bra att man aldrig blir fullärd, hur kul vore det..?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12 minutes ago Lille Skutt sa:

.....Men det är väl bra att man aldrig blir fullärd, hur kul vore det..?

Jovisst.

Men det är en viss skillnad mellan att inse att man aldig kommer att komma riktigt i mål, det är något annat att se målet försvinna längre och längre bort hela tiden.....

/T

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 minute ago pmt sa:

Jovisst.

Men det är en viss skillnad mellan att inse att man aldig kommer att komma riktigt i mål, det är något annat att se målet försvinna längre och längre bort hela tiden.....

/T

Hiii...hiii .. så sant!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago redtop sa:

Om en hantverkare säger "Det blir inte bättre än så här" ska man dra öronen åt sig.
Senast jag hörde det så var det om den vägghängda muggstolen i vårt nygjorda badrum. Jag skickade hem hantverkarna och fixade muggstolen själv. Det var tre olika monteringsfel. Nu sitter den helt perfekt.

"Det blir inte bättre än så här", my ass !!! :angry:

Japp vi vet ju alla att rätt sak att säga är : Det går inte så fort, men det blir inte så bra heller :P

 

//Danielj

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det absolut värsta en Dansk hantverkare kan säga det är att: "Det her er godt nok"

Som att säga typ "Det här är tillräckligt bra"...
"Godt nok er halvt skidt" -  Inget som duger åt en yrkesman

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag tror att jag vet och vet att jag tror. Det som är sant är för det allra mesta sådant som vi är överens om. Tror jag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Intressant at läsa mångas lek med meningar, tankar och ord här,.. men det blir gärna "en myckenhet av ord". - Predikaren 5:7,  

Tänker också at det vi kallar och tror är vetenskap idag, gott kan visa sig vara lögn/falsarium i morgon.

Tror jag :D.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tycker ni missar poängen totalt!

Jag tror är inget annat än ett försvar mot att eventuellt bli överbevisad om motsatsen trots att du vet dig ha rätt i saken! :huh::rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Tre saker:

1. Pressens vilja att sälja lösnummer med hjälp av sensationella rubriker.

2. Internets möjlighet att publicera åsikter som fakta utan att vara ansvarig.

3. Mångas vilja att systematiskt besvara frågor med data baserad på den egna erfarenheten. Det vill säga: Ett statistiskt underlag på en. När man sedan ger dessa en möjlighet att samlas, på till exempel ett internetforum, blir det helt plötsligt så att åsikten blir en sanning. Den delas ju av flera.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...