Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

• Liknande innehåll

• vildmark
      Av vildmark
      Har det tittat fram några rävvalpar på era marker? Hemma vid tornet verkar det tämligen dött.. bara två vuxna rävar som besöker åteln.. Som väl är har jag flera åtlar...

• Hildingsson101
      Av Hildingsson101
      Hej nu vill jag ha lite hjälp med att välja hund. Jag har rätt höga krav på min hund så därför vill jag ta hjälp. Jag bor i norr med stora marker mycket rådjur räv hare och älg och jag vill att min hund ska jaga så mycket olika som möjligt, jag vill ha bra lydnad och kontakt under jakten och hemma, jag vill ha drev tider på minst 30 min upp till 1 timme och det ska vara lite sök på den. Vilken ras ska man välja?
      tacksam för seriösa svar
    • vildmark
      Av vildmark
      Byggde ett småländskt rävbås idag.. Virket var begagnat men en fälla räckte det till ändå. Först byggdes golv.. sen väggar.. fångstluckan lades på plats och taket fixerades.. sen gjorde jag en täckt gavel och en lös lucka till taket. Ett hål i gaveln för gillertråd.. En hävarm monterades på fångstluckan och en stolpe slogs ner i backen vid gaveln. Jag slog i 2st spikar som fångsluckans tråds ögla kan fästa i.. sen slog jag fast några brädlappar för att räven inte ska kunna gå och putta på tråden och utlösa fällan från utsidan. De brädlapparna funkar även för att motverka att pinnen glider ur marken. Innanför hävarmens tråds ögla sattes ännu en ögla och vars tråd gick in genom hålet i fällan.. och i fällan knöts en höna fast. Luckan spärras i avgillrat läge utav ett fjädrande plåtbleck på var sida luckan. På insidan luckan sattes en extra bräda på golvet för att verka som rymningsskydd..På golvet kastade jag in hönsströ från hönshuset och fjolårsgräs... och en grantopp sattes på var sida ingången.. Måttet på fällan är ungefär 2500x800x800mm

• Gustafsson Ingvar
      Av Gustafsson Ingvar
      Hej alla.
      Fick in en skabbräv i rävfällan.
      Har tagit hand om räven men ....
      Hur gör jag med fällan?
      Den har kämpat ett tag innan den dött och 
      det går att se spår efter dödskampen i fällan.
      Hur gör jag med fällan?
      Måste jag elda upp den?

• vildmark
      Av vildmark
      Grythunden vill ut och jobba...  En jack russel som fungerar som både sprängare och förliggare.. på räv och grävling..  Grävda jordgryt i första hand med vanliga stengryt kan fungera också.. dock ej sprängsten då det är för riskabelt. Västra götalands området i första hand. 
Nils l

Lockjakt på räv 2017/2018

Recommended Posts

Nils l
På 2018-12-06 at 08:10 qvarnhill sa:

I natt skulle du suttit på min åtel, en eller flera (svårt att avgöra) ungräv har vandrat av och till under några timmar och levererat massor av bilder under sen kväll/natt.

Blir det för jäkla illa med lössnö och abstinensen för stor får jag nog tacka ja till erbjudandet. Det har kommit säkert tio cm till av lappmöglet.  

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
qvarnhill
5 hours ago Nils l sa:

Blir det för jäkla illa med lössnö och abstinensen för stor får jag nog tacka ja till erbjudandet. Det har kommit säkert tio cm till av lappmöglet.  

Det vet du Nisse, bara att komma hit!

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Nils l
36 minutes ago qvarnhill sa:

Det vet du Nisse, bara att komma hit!

Man får tacka och bocka. Får se framöver hur det ser ut. Men då tar jag bara min 223 rem och sedan får du köra ut mig och lämna mig där över natten så ska jag decimera rävar, grävlingar och annat oknytt som vågar sig fram till fodertunnorna. Det kunde vara roligt att få skjuta flera skott på en natt och inte bara sitta och dumstirra utan att det händer något. Dessutom hade jag velat bereda några grävlingsskinn. De jag sköt förra gången blev det inte så mycket kvar av.    

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
lsjonsson
9 hours ago Nils l sa:

Det räcker då inte med 10 cm vid kusten. Skulle nog säga närmare 15.-20 cm blötsnö så den sjunker ihop mellan gångerna man är ute o skottar.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Nils l

Kommer mer hela tiden och drivaxeln lossnade på snöslungan. Om man varit ekonomiskt oberoende hade jag dragit söderut och jagat nu.  

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
lsjonsson
12 hours ago Nils l sa:

Kommer mer hela tiden och drivaxeln lossnade på snöslungan. Om man varit ekonomiskt oberoende hade jag dragit söderut och jagat nu.  

Ja visst gör det det. Här också även om snöandet har minskat lite i mängden.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.