Jump to content

Bakkurs

Recommended Posts

strävhår
På Wednesday, April 12, 2017 at 17:58 Urban sa:

Räcker väl upp handen då......men fan ta den som skvallrar!!B)

"räcker upp handen"

• Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• hobbe

11

• Urban

4

• Dansken

4

• Holz

4

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tänkte kolla om det är några här som skulle vara intresserade att jag kör en liten bakkurs och "forumsträff" i K&B verkstan ...  Upplägget blir typ att vi kör från 9-16 tiden en lördag eller

Jag bokar in 12 och 13 aug, så tar vi ett av datumen vilket som passar er bäst.... Då kan ni lönnmördare jaga råbock och jag hinner upp och jaga björn veckan efter 

Bor bagaren avsides. Nu får nog Herr Kaffe pimplaren titta på en karta var Kalix ligger.

• 2 weeks later...

Vill bara höra efter hur det ser ut för den 14:e? Funderar på att åka över till England och hälsa på syrran om det inte blir av den helgen...

hobbe

Dessvärre så måste jag ställa in den här bakkursen,  vi drar igång inspelningarna lite tidigare än planerat så jag måste jobba...

Men jag slänger upp nytt datum i bättre tid, gissar någon gång i aug ( innan 20 aug..) eller någon helg i september 

Dansken

Kursen får inte krocka med lingon plockningen ;)

Tackar, då vet jag. Då bokar jag en flygbiljett den helgen istället. :)

hs_merkel
18 hours ago hobbe sa:

Dessvärre så måste jag ställa in den här bakkursen,  vi drar igång inspelningarna lite tidigare än planerat så jag måste jobba...

Men jag slänger upp nytt datum i bättre tid, gissar någon gång i aug ( innan 20 aug..) eller någon helg i september 

Augusti! Mitt i jakt säsongen!;)

S

• 2 weeks later...
erik.jader
På 2017-04-29 at 07:24 hobbe sa:

Jag bokar in 12 och 13 aug, så tar vi ett av datumen vilket som passar er bäst.... Då kan ni lönnmördare jaga råbock och jag hinner upp och jaga björn veckan efter;) 

Om det finns platser kvar så hänger jag på i LGH:s förtjusande kombi. 

• 3 weeks later...
shamani

Du skulle ha bott lite närmare Småland, hobbe... Baka är trevligt, och smaka ännu trevligare. ^_^ Med lite tur iaf. ;)

Det hade varit trevligt att förstå vad som händer när man bakar, och varför man får olika resultat beroende på diverse orsaker i processen och råvarorna. 

Här går det på trial and error... :rolleyes:

• 1 month later...
hobbe

Tyvärr så måste jag nog ställa in...

Vi har precis dragit igång ombyggnationen av övriga stallet( 1 1/2 månad försenat) som skall bli ett godkänt bageri, golvet blev flytspacklat i veckan och skall epoximålas om 2-3 veckor...

sen fortsätter övrigt.. 

• Like 1