Hoppa till innehåll

Vårbock -17


strävhår

Recommended Posts

Fin film strävis o riktigt gott om rådjur hos dig! Jag förstår att du går i väntans tider nu om du inte ska åka till NZ eller hur det nu var.:whistling:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago strävhår sa:

2 veckor går snabbt, eller hur JPA.

Hoppas pissmyrorna hann ge dig ett par rediga bett. ....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago JPA sa:

Hoppas pissmyrorna hann ge dig ett par rediga bett. ....

Om :D

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Inte många dagar kvar nu i mitt län till vårbocksjakten.

Vissa här omkring verkar inte tycka det är någon bra idé att skjuta bock på våren och fnyser och muttrar lite åt den jakten.

Själv resonerar jag som så att ska man ta bort mindre lämpliga individer från rådjursstammen så kan det väl vara en fördel att göra det innan brunsten i stället för efter då dom hunnit föra sina gener vidare ytterligare en gång, eller tänker jag fel ?

Hur ser ni på vårjakten ?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago Järven sa:

Inte många dagar kvar nu i mitt län till vårbocksjakten.

Vissa här omkring verkar inte tycka det är någon bra idé att skjuta bock på våren och fnyser och muttrar lite åt den jakten.

Själv resonerar jag som så att ska man ta bort mindre lämpliga individer från rådjursstammen så kan det väl vara en fördel att göra det innan brunsten i stället för efter då dom hunnit föra sina gener vidare ytterligare en gång, eller tänker jag fel ?

Hur ser ni på vårjakten ?

Helt underbar:) och muttrats har det gjorts ibland kreti och pleti under alla år vi haft vårbocken, så även i år kommer jag skjuta sönder rådjursstammen totalt. För 25:e gången :)

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 hours ago Järven sa:

Inte många dagar kvar nu i mitt län till vårbocksjakten.

Vissa här omkring verkar inte tycka det är någon bra idé att skjuta bock på våren och fnyser och muttrar lite åt den jakten.

Själv resonerar jag som så att ska man ta bort mindre lämpliga individer från rådjursstammen så kan det väl vara en fördel att göra det innan brunsten i stället för efter då dom hunnit föra sina gener vidare ytterligare en gång, eller tänker jag fel ?

Hur ser ni på vårjakten ?

som jag ser det ja helt korrekt  fan och jag har inte ens vårjakten

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tur man rår över jaktmarken själv med ett gäng likasinnade... Har dessutom en betungade stående uppgift att nypa nån bock/år hos en månskensbonde med jäkligt fina bockmarker. :rolleyes:

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago erpet sa:

Nedlagd i Fürstenwalde, Brandenburg, igår morse ca kl 0720.

20,3 kg. Knall och fall på 130m.

Jag har varit i Öst- & Västberlin men det var 1961 när vi flyttade hem från dåvarande V-Tyskland. Farsan gick på designutb. i Ulm då.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, det har det verkligen! Muren fanns där o det var kontroller överallt i öst. Jag minns att vi fick visa pass lite här o där på matställen o Stazifolk överallt på gatorna. Några dagar innan vi kom dit i aug. -61 så var det en östtysk som hade vinkat till V-Berlin när han stod vid stängslet vid Brandenburger Tor. Han blev skjuten på stående plats av östtyska vakter. Det var vad som rapporterades i västtysk press. Sådana saker nämndes aldrig i östtysk press. Tur att järnridån är borta. Nu är det bara ryska o vitryska diktauren som är kvar samt några småländer från forna sovjettiden. Om någon påstår att det är demokrati i Ryssland så är det helt fel.

Ok! Skitjakt på dig!:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bara sett små än så länge, de får leva på tillväxt ett par år :)

 

 

Dock den stora från i höstas verkar som bort blåst :o

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Även jag ska på vår jakt igen,provade på det förra året hos en kompis nere runt Umeå med en fälld liten 5 taggare då!

Så mellan 12-15 maj kommer jag att prova på lyckan igen,enligt honom så har han gott om rå på marken..

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På Tuesday, May 02, 2017 at 16:51 hubler sa:

 

Dock den stora från i höstas verkar som bort blåst :o

Lugn bara, 16 Juni så står han där mitt på hygget igen.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har ju inte vårjakt i mitt län så det var roligt att komma iväg. Fick skjuta mig en liten bastbock efter en spännande ansmygning. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
23 hours ago erik.jader sa:

Smög ut från släktmiddagen och ut i hagen. Körde ålnings medelst hasning i ca tio minuter. En get stod och skällde på mig och bocken svarade från precis det håll jag kunde önska. Efter några minuter promenerade han rakt dit jag planerat och skottet gick.

Svärfar kom konstaterade nöjt att det var samma rackare som fejat hornen på hans trädgårdsodlingar. 

 

IMG_1177.thumb.JPG.437461e8c82df4f0c150f2ea8ed50b9d.JPG

Stiligt! Grattis till den bocken och du vet var du kan få hjälp att bedöma den om du vill!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...