Hoppa till innehåll

Två nya bälten


Wallman

Recommended Posts

14 minutes ago millen sa:

Snyggt gjort!

Utgår du från hela hundar som du skär ut bältesämnet från? 

Tackar! 
I fallet med det bruna bältet har jag köpt en hel hud som jag skär ut remsor från - Vilket jag även i fortsättningen vill göra för alla mina bälten, dock köpte jag en remsa för det ljusa bältet. Kommer behöva sälja en del och få ihop kapital för att investera i fler hudar först annars får sparkontot lida.. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

20 hours ago millen sa:

Jag kan vara spekulant på bälte om det ser ut som det bruna på bilden.

 

Vad roligt! Du kan skicka mig ett pm så kan vi diskutera alternativ och lite detaljer! 

14 hours ago lsjonsson sa:

Riktigt snygga bälten!:)

Man tackar och bockar! ^_^

6 hours ago 22kort sa:

Går det att beställa bälte från dig ?

Jajamensan! Skicka mig ett pm så kan vi ta detaljerna där! 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

9 hours ago Dansken sa:

Har du något skinn från en STOR ko som du kan strimla ?

Mina bälten har blivit för korta. Jag tror skinn krymper när det hänger fuktigt ;)

:P.. Besvärlig situation.. Men frukta icke, har tillgång till läder i längder omkring 220cm (och längre...)

 

9 hours ago kkjon sa:

tydligen många skinnställ som hänger fuktigt över vintern med. Ser riktigt trångt ut för en del:P

Attans då! :P
Själv får man slå hål efter hål i bältet, att leva som student är verkligen inte bra för mina huggpipor.. 

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
På 2017-05-14 at 22:24 Dansken sa:

Har du något skinn från en STOR ko som du kan strimla ?

Mina bälten har blivit för korta. Jag tror skinn krymper när det hänger fuktigt ;)

Mina kläder krymper i garderoben ... :unsure: Måste vara hög fuktighet där inne jämt.. :ph34r:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2017-09-30 at 00:25 Sako_Finnbear sa:

Det sista naturfärgade bältet föll mig verkligen i smaken! Kommer få fin patina efter lite användning.

Ja, det är ett härligt stuk på det bältet! 
Patinan är på gång, redan stora framsteg. Blir kul att få ser hur det artar sig efter ett par års användning! 
(Använt vs ursprungliga lädret) 
IMG_3084.thumb.JPG.921a5e3d2b0e4fcf0bf415dbfad37e8d.JPGIMG_3086.thumb.JPG.38a2144fbfee24ea7cd67a60c81c1bb5.JPG

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Riktigt fina bälten! Gjorde efter din förlaga ett nytt till arbetsbyxorna, det andra var över 10 år . Använde det gamla spännet. Hur behandlar du bältena för bästa livslängd?

IMG_2687.JPG

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12 hours ago millen sa:

Jag köpte ett bälte och det är fint arbetat. Skulle kanske önskat lite tjockare och styvare läder vid nästa beställning, i övrigt perfekt.

Jag håller med dig. Nu när jag har arbetat med en annat typ av läder som är styvare, är det bruna jag använde lite för mjukt i jämförelse. Hoppas att det håller ordentligt, annars kan jag fixa i ordning ett nytt åt dig! 
Ska beställa ett mörkbrunt läder från Tärnsjö garveri som är styvare och tjockare. 

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

14 hours ago Viktor_K sa:

Riktigt fina bälten! Gjorde efter din förlaga ett nytt till arbetsbyxorna, det andra var över 10 år . Använde det gamla spännet. Hur behandlar du bältena för bästa livslängd?

 

Tackar! 
Jag använder mig av ett högkvalitativt läderfett, annars gör jag inte så mycket med bältena.
En infettning någon gång per år borde räcka för att hålla dem i gott skick. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var köper du ditt läderfett? Jag har letat efter ett bra fett men hittar inte vad jag söker. Jag köpte ett som verkade bra men det visade sig vara parfymerat.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

11 minutes ago millen sa:

Var köper du ditt läderfett? Jag har letat efter ett bra fett men hittar inte vad jag söker. Jag köpte ett som verkade bra men det visade sig vara parfymerat.

Slöjddetaljer säljer det jag använder (Gold quality - laederfedt natur)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








  • Liknande innehåll

    • mattemos
      5
×
×
  • Skapa ny...