Hoppa till innehåll

Någon som testat krysstål?


faxe

Recommended Posts

Du är i branschen, en träbit och lite armeringsjärn så har du sparat in dom pengarna..

(har ett mindre X-stål,  är tveksam om det är en lösning eller ett problem)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har några mindre varianter, inköpta på xxl. Tycker dom är kanon för en snabbskärpning i skogen eller slaktbon.

Tror inte det är nåt för knivfetischisten, men för en annan som alltid står med en snö kniv i skogen är dom perfekt!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi har en i slaktbodan (osäker på fabrikat) men den funkar bra.

Gör inget ett skärpstål inte klarar för den som är van men är väldigt enkel att använda.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vår styckmästare har alltid ett krysstål med under slaktdagen. Funkar (som tidigare inlägg också skrivit) kanon. Inte lika känslig med vinkel som ett skärpstål för den ovane, och smidig när en står där med handskar och skit på sig. Rekommenderar!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Den där är skitbra. Står en i slakteriet jag brukar stycka i och jag köpte just en hem. Klickade på länken - se till att du köper till foten. Nimaab säljer den också.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
7 hours ago Anmalon sa:

Ska man ta medium?

Det var vad jag vart rekomenderad av dem på Lars Öqvist. De fina var det tydligen endast styckarna som köpte.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12 hours ago faxe sa:

Det var vad jag vart rekomenderad av dem på Lars Öqvist. De fina var det tydligen endast styckarna som köpte.

Tack, får nog bli ett sådant!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har medium hemma. Har märkt att man får ta ett par strykningar på porslispinne om knivarna ska bli karatevassa. I slakteriet står en fiin och där fyller den sitt syte eftersom knivar putsas till mest hela tiden

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ett juste skärpstål och håll knivarna borta fr diskmaskinen , har efter moster en massa minivariantwr på krysstål och ger iofs bra vinklar men vasst blir det fan inte , hemma riktar jag alltid knivarna innan jag diskar av dom i hetvatten m skärpstål , sen när man haft semester och ungen som är kvar i boet har diskat i maskin så får jag reparera eggar m diamant och avsluta m 

skärpstål 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Krysstålen är till för oss som har erkänt att vi är helt värdelösa på just skärpstål:yes:.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...