Hoppa till innehåll

Rävjakt 2017-2018


19Henke94

Recommended Posts

Blev en sväng igår med, fin kväll men förutom några harar så var det lungt. Ikväll blir det rast och vila, man blir lite trött när man lägger sig 01 och ska till jobbet 05. Men det är det värt, riktigt härliga kvällar nu! På det igen till helgen.

image.jpg

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kanon fin kväll att vara ute! Men det tyckte även myggen.....

Tyvärr blev det en väldigt liten hane med skabb. Skönt att få bort den, men hoppas verkligen att det inte blir ett nytt skabb år :(

image.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Blev ingen räv nr8 men jag sköt en grävling.. Dock sprang den 10-20m in i ett buskage innan det tystnade så den får jag leta rätt på med hunden imon..

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En fråga till er som kan, är det bra att ha ett lövcamoset till rävlocket? Tänkte sätta mig nu när augusti börjar men har ingen bra koja eller liknande att sitta i. Den lokala jaktbutiken rear dessutom ut ett swedteam lövcamo till halva priset så funderar på om jag ska slå till, om det nu är bra att ha? Har ingen egentlig erfarenhet av rävlock som ni kanske förstår. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lövcamo ska man ha.. och en camobuff för ansiktet som man klippt hål i för ögonen..  Rävar är varska och sticker direkt om de ser en nuna..

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

35 minutes ago vildmark sa:

Lövcamo ska man ha.. och en camobuff för ansiktet som man klippt hål i för ögonen..  Rävar är varska och sticker direkt om de ser en nuna..

Täcker du händerna också?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2017-07-23 at 15:02 klompdomp sa:

En fråga till er som kan, är det bra att ha ett lövcamoset till rävlocket? Tänkte sätta mig nu när augusti börjar men har ingen bra koja eller liknande att sitta i. Den lokala jaktbutiken rear dessutom ut ett swedteam lövcamo till halva priset så funderar på om jag ska slå till, om det nu är bra att ha? Har ingen egentlig erfarenhet av rävlock som ni kanske förstår. :)

Hylte lantmän säljer ut lövcamo nu för 349kr https://www.hylte-lantman.com/jakt/jaktklader/jaktstall/genzo-lovcamoflage-jacka-byxa?nosto=productcategory-nosto-1

Jag köpte ett därifrån, mest för att det var så billigt. Har aldrig använt lövcamo innan och har inte haft lust att betala 800 - 1200kr för typ swedteams camoställ. Det funkar hur bra som helst att använda vanliga jaktläder och vantar+ansiktsmask. Men mer camo är ju aldrig en nackdel, speciellt nu när de blivit så billiga.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...