Hoppa till innehåll
19Henke94

Rävjakt 2017-2018

Recommended Posts

Ijahman
33 minutes ago Flintbüchse sa:

Sjysst skalle!

Har du fixat den själv?

Tack! :)
Ja, jag fixar dem själv.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
Flintbüchse

Sån måste jag skaffa. Fränt att ha grävling och räv.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
LGH
3 hours ago qvarnhill sa:

Erkänner utan omsvep, jag är en dålig predatorjägare, i alla fall då det kommer till riktad jakt, kommer jag bara åt så smäller det så det är inte det det hänger på. Satt och trivdes på åteln i lördags kväll och väl innan skjutljuset var borta fick jag läge på både räv och grävling. Räven var roligast, han hörde direkt när jag försökte att få upp fönstret på kojan och avvek efter mitt tredje försök. Inte i panik mer ändrade riktning och då kunde jag göra mig redo och provade att muspipa lite och vips, där kom han från helt motsatt håll intet ont anande.

59d259cf91bbf_rvgrvling.thumb.jpg.6fde8fb98b5f550312d0afb61434b056.jpg

Men! Inte har du väl skjutit av åtelns konung, grävlingen som äter liggandes mitt i maten?! Har aldrig förr sett ett vilt djur bete sig som en dekadent romersk kejsare. ;)

Den hade stort underhållningsvärde även om den kanske åt upp lika mycket som grisarna gjorde tillsammans.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
qvarnhill
11 minutes ago LGH sa:

Men! Inte har du väl skjutit av åtelns konung, grävlingen som äter liggandes mitt i maten?! Har aldrig förr sett ett vilt djur bete sig som en dekadent romersk kejsare. ;)

Den hade stort underhållningsvärde även om den kanske åt upp lika mycket som grisarna gjorde tillsammans.

Kan inte tåla någon form av dekadens på åteln! :)

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
lsjonsson
15 minutes ago qvarnhill sa:

Kan inte tåla någon form av dekadens på åteln! :)

Jag som trodde att åtelkungen var Nalle Puh som brukar hälsa på din åtel.:whistling::lol:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
qvarnhill
1 hour ago lsjonsson sa:

Jag som trodde att åtelkungen var Nalle Puh som brukar hälsa på din åtel.:whistling::lol:

Hmm, ja, fast... Den kungen avsätter man inte så lätt! Han hade varit där natten mellan fredagen och lördagen så jag närde ju en förhoppning om att få se den "live" på lördagskvällen.

• Haha 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
lsjonsson
5 hours ago qvarnhill sa:

Hmm, ja, fast... Den kungen avsätter man inte så lätt! Han hade varit där natten mellan fredagen och lördagen så jag närde ju en förhoppning om att få se den "live" på lördagskvällen.

Nej, det gör du inte!:lol: Se där ja, då är den i krokarna igen el. var kanske man skriva.:thumbsup: 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
PAS
16 hours ago LGH sa:

Liten urspårning men…..

Ja, det är makalöst vad  Grimbart kan sätta i sig. Vete 17:on om de inte har en dimension till i magen på någe vis. Måste upplevas för man häpnar över hur mycke å hur länge de kan sätta isig. Samtidigt som dom  är relativt lätta att ’plocka’ vet ja att jag saknat dem som ’sällskap’ när inget annat händer på åtlen. Visst, grisar som inte har nån pondus vågar sig inte fram, men Grimbart är rätt skön när han  kommer å det krasar å knakar, för direkt smidiga är de inte å spänning och underhållning ger dom. Dessutom lämpligt att öva anläggning på i skummet. Sen är det inte fel att ha honom där ute för far han i väg som ett skott vet man att det är nått på gång.

Ursäkta. /P

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.

https://www.Reservdelar24.SE