Hoppa till innehåll

Den sista striden för polismyndigheten mot skyttesverige...


josc72

Recommended Posts

Känner ni till det här? Läge för en donation!

https://www.gofundme.com/3k84xr-advokatkostnader-hfd

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är i alla fall en bekräftad mycket bra advokat. Så det känns stabilt. Jag känner en hel drös advokater i stan som är tämligen välinsatta i vapenlagstiftningen. En av dessa känner advokaten som har målet väl och gick i god för att han är mycket duktig.  

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Såg om detta i en FB-grupp jag är med i. Vad jag förstod är det en väldigt kompetent advokat som är anlitad och jag har också donerat en slant. Känner inte skytten men anser att principfrågan och ev. konsekvenser av en dom är nog så viktiga att engagera sig i som sportskytt och jägare.

Enligt info går det även att swisha till 0704245115 om man inte vill bidra via Gofundme.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Donerat.

 

 

Denna uppgift var intressant:

"Polismyndigheten har även velat neka licens på grunden att den grenen inte utövas av Skytteförbundet utan numera endast på föreningsnivå. När det gäller denna frågan har Kammarrätten i flera domar gått på sökandes linje. Polismyndigheten har överklagat även detta till HFD men den har där nekats prövningstillstånd."

Jag har överklagat ett avslag på en Marlin 1894 för en skytteform (bygelrepeter) som min klubb bedriver.

Polisen påstår bland annat att Föreningen inte har rätt att intyga att jag besitter förmåga till säker vapenhantering. Lite märkligt med tanke på att jag sedan många år skjuter (och jagar) med en Marlin 1895G! För ett par veckor sedan vann jag KM med min 1895G, men den är inte tillåten på vår inomhusbana.

Dessutom ansökte jag om inköpstillstånd på nytt direkt efter avslaget, denna gång för jakt och då fick jag mitt inköpstillstånd efter 5 veckor! Ingen ifrågasatte min vapenhantering....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Även jag har nu donerat en liten slant. Viktigt att man hjälper till i sådana här frågor.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
På 2017-06-15 at 22:06 sidelock sa:

Hade varit roligt med en replik från Christian N.

Ledsen kan inte kommentera saken. C 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

 Vinrankan ger vid handen att slaget är i gång nu, och att det inte är riktigt uppe i summan. Än......

KOM IGEN NU!!!!! Nån hundring kan ni som inte pyntat än bidra med.

T

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tycker det ändå var en ganska bra artikel som kan läsas och förstås av vanliga människor. Vi fattat ju ändå att polisen har fel men det har aldrig presenterats på ett enkelt sätt för icke insatta. Så varför inte?!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tycker också att Timbro har skrivit en del bra artiklar, dels nu om detta fall och dels om turerna med det nya vapendirektivet från EU när det begav sig.

Gällande F.U.:s inblandning i detta fall ser jag dock som något positivt då det enbart rör sig om relativt litet ekonomiskt stöd i ett fall där en myndighet driver ett ärende mot en privatperson likt en rättshaverist....även om jag också har lite svårt för en del av deras rätt högervridna retorik.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Donerade redan i våras när FB gruppen körde igång insamlingen. Nu har man ju i alla fall rätt att klaga!! :)

Med vänlig hälsning H

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...