Hoppa till innehåll

Löpträning


Urban

Recommended Posts

Varit dåligt med träning....<_<

Dels blev jag nog lite överansträngd i hälen sist jag sprang....och sen har jag varit och fiskat! Blev iaf att par kajakpass!:)

Körde distans idag....16km i 5.08 tempo. Ska satsa på att få många km i kroppen under kommande veckor, för att den blanda in kvalitetspass igen, så får vi se om kroppen svarar upp bättre då!?

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade tänkt springa lite idag, men har fortfarande lite väl mycket träningsvärk så det får vara. Tröstar mig med att jag har ett aktivt jobb ;)

 

Satsar nog också på 13-15 km imorgon. Då SKA värken ha släppt :D

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade glömt av myrlöpning som projekt! Bra du påminde mig....har en myr som iaf mäter ca 3km i omkrets....får bli några varv där! Tror jag kör i kängor så det blir lite mer jaktanpassad träning!

Målet är att både jag och Dacke ska vara för den 21a aug. Problemet är temperaturen för Dacke dock....bästa träningstillfällena är när jag behöver min skönhetssömn!!;)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Blev ett kortare pass igår uppdelat på 3.
Var fortfarande ganska trött i kroppen efter mina 12km i söndags så jag bestämde mig för att köra kortare distanser mellan hemmet och två utegym och sen stanna till på varje för att köra lite övningar, mest lutande sit-ups.

Tanken var att springa ca 3x 2.5km med 2 utegymspass därimellan

Första sträckan gick snabbt andra gick OK och tredje lite väl sakta samt att jag inte orkade hela, behöver nog mer intervallträning =)

2.6km á 12:00
2.6km á 13:50
2km á 10:45

 

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ikväll blir det sista passet på en månad, om frugan tillåter det dvs.
Åker på 4v semester på lördag och jag kommer knappast ha ork att köra några pass om värmen där nere ska hålla i sig, legat runt 40C senaste veckorna.
Kanske kan smita ut tidiga mornar å köra lite kortare intervallpass men högst osäkert.

Om inte annat så önskar jag er en fortsatt trevlig sommar/semester.
Åter i mitten av Augusti.

På återseende.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu när man har gps klocka kan man hitta på mycket nya intervaller. Testad 800meter med 200 vila på myren idag. Insåg på första att distans och tempo är lite annars på myr blev på tok för tuff första så man fick betala på resterande 4a :D Annars en rätt bra träning med distans istället för tid på intervaller bara att öka tempot om man vill vila fortare :lol:

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kom ut idag, för mycket husgäster o annat ivägen 

8 4/2 intervaller gav lite blodsmak i munnen, för mig är allt tempo under 4.15 bra och även idag kom jag att hålla mig under det. 

IMG_5482.PNG

IMG_5483.PNG

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Löpband!!??? Mitt i sommaren!?;)

Säger han som helt jobbat sönder träningen den här veckan.....:)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just now Urban sa:

Löpband!!??? Mitt i sommaren!?;)

Säger han som helt jobbat sönder träningen den här veckan.....:)

Jobbar 06-18 i helgen så passade bra att bränna av ett pass framför Tv:n. Gillar bandet till enbart intervaller blir perfekt tempo pulskurvorna är ren konst ju :lol:

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ha en trevlig resa och semester, Björnstigen :). 35 grader är mer ölvänligt än löpvänligt ;).

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Känner att jag tappat lite motivation på sistonde då det blivit långa dagar med jobb....

Tänkte ta tag i löpningen igen idag, där planen var ett distanspass runt 20 km...

Efter 11km hade jag så ont i vänster häl att det var helt omöjligt att springa!!:( 

Givetvis var jag ju så långt hemmifrån som möjligt också, så det blev en promenad på ytterligare 6 km.... provade flera gånger att springa, men efter endast några steg så blev det att hoppa på ett ben!!:( konstigt nog så gick det skapligt ett tag att springa baklänges, samt framlänges på tårna....

Blir till att försöka hitta alternativa träningsformer, så är det någon som har en idé är jag tacksam! Ska försöka renovera cyckeln i veckan, för Dacke behöver ju komma igång oavsett husses hälsostatus....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

14 minutes ago Urban sa:

Känner att jag tappat lite motivation på sistonde då det blivit långa dagar med jobb....

Tänkte ta tag i löpningen igen idag, där planen var ett distanspass runt 20 km...

Efter 11km hade jag så ont i vänster häl att det var helt omöjligt att springa!!:( 

Givetvis var jag ju så långt hemmifrån som möjligt också, så det blev en promenad på ytterligare 6 km.... provade flera gånger att springa, men efter endast några steg så blev det att hoppa på ett ben!!:( konstigt nog så gick det skapligt ett tag att springa baklänges, samt framlänges på tårna....

Blir till att försöka hitta alternativa träningsformer, så är det någon som har en idé är jag tacksam! Ska försöka renovera cyckeln i veckan, för Dacke behöver ju komma igång oavsett husses hälsostatus....

 

Jag rekommenderar cykeln. Brukar cykla ett par gånger i månaden (utöver de dagliga vändorna till jobbet) och det är en väldigt skön träningsform. Har en gammal cyclocross från 90-talet som håller än :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Surt Urban :(

Hoppas det släpper fort, funkar det bättre att vara på mjukt underlag typ myr brukar vara skonsamt och bra träning. Annars som sagt cykel, rullskidor och våtväst

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lite av mina tankar.....

Blir att vila helt från löpning i en vecka, och förhoppningsvis få fart på cykeln...

Sen blir det nog uteslutande terrängpass i några veckor. Det är faktiskt första gången någonsin jag drar på mig en överansträngning. Tycker det är lite konstigt, eftersom jag tagit det lungt de senaste veckorna, och inte hade sprungit speciellt långt eller...

Hade iofs ont redan efter att par km, men trodde det skulle ge med sig!<_<

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var precis ut och fixade iordning grabbens cykel....min var ett hopplöst fall...:(

Kommer dock inte vara i närheten av dina tider och sträckor iaf...tänkte släpa runt på en trött gråhund, så det blir löptempo på cykel med....;)

Är dock jäkligt sugen på en ny hoj, då min har drygt 20 år på nacken.... Samtidigt är jag lite sugen att testa landsvägscykling....!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 06/29/2017 at 16:44 Lars sa:

Äntligen lite värme i luften :) Passade på att köra en runda på myren, man har några tusen följare som surrar runt en och tvingar en att åtminstone hålla fart på myren så man inte blir uppäten!

Den som inte testat att springa på en norrländsk myr en solig sommardag bör testa rätt tillfredställande att höra sitt eget flås blandat med surret av det svarta molnet flygfän som följer dig :lol:tmp_15187-Screenshot_20170629-1629081287763109.thumb.png.dc86f35a2824b272ab8881958ecc8aa1.png

Dåligt drag här nu så citerar mig själv ;) Myrlöpningen biter bra snabbare och snålare myrsteg är inte alltid vad man tror :lol:Screenshot_20170719-165359.thumb.png.73e00e280e94f56c8b9df4de9a605837.png

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Lars sa:

Dåligt drag här nu så citerar mig själv ;) Myrlöpningen biter bra snabbare och snålare myrsteg är inte alltid vad man tror :lol:Screenshot_20170719-165359.thumb.png.73e00e280e94f56c8b9df4de9a605837.png

Grymt! Måste vara torrt nu!?;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har kört lite cykel....men det måste vara jävulen som hittat på det..!!!

Har träningsvärk så jag knappt kan gå!!!

Tur jag slipper cykla med dig Lars, för med dom tiderna du håller så skulle du ligga ett par mil framför mig.....B)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...