Hoppa till innehåll
Urban

Löpträning

Recommended Posts

Christian N

Körde en tävlingsrunda i Torup idag, den 10k?? banan är elak tidigare PB är 51:xx-52 min, idag nytt PB med 47:18, vilket för mig är bra. Iofs trodde jag på lite bättre tid/ tempo men i värmen och fyspasset igår känns det stabilt. Hade det varit lite svalare och jag pressat lite mer så hade kanske sub 47 varit möjligt. C 

IMG_6149.PNG

IMG_6150.PNG

IMG_6151.PNG

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
Urban
3 hours ago Christian N sa:

Körde en tävlingsrunda i Torup idag, den 10k?? banan är elak tidigare PB är 51:xx-52 min, idag nytt PB med 47:18, vilket för mig är bra. Iofs trodde jag på lite bättre tid/ tempo men i värmen och fyspasset igår känns det stabilt. Hade det varit lite svalare och jag pressat lite mer så hade kanske sub 47 varit möjligt. C 

IMG_6149.PNG

IMG_6150.PNG

IMG_6151.PNG

Fan vad du ligger i C!! Bra jobbat!!

• Thanks 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Christian N

Tack. C 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Christian N

Ok så det blev bara ett löppass och ett bröllop förra veckan, denna vecka är det tävling på lördag så idag är sista dagen för löpning. 

47:16 på milen efter en hel dag i trädgården, helt ok i min bok, typ 85-90% av max, 4:42 tempo är ok i min bok. C 

IMG_6338.PNG

IMG_6339.PNG

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
waxin

Rena drömsiffror....bra jobbat C.

Själv kroknade jag rejält igår, knappt så jag tog mig hem sista biten utan att gå.

visserligen motvind men va fan.

När jag kom hem förstod jag varför, och också nyttan av att springa med klocka. Jag hade höjt tempot med 2min/kilometern utan att tänka på det,  så det tog ut sin rätt på slutet.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Björnstigen

Körde min första 12km sen innan semestern igår.
Gick fortare än tidigare (66 min) men fortfarande en bit ner till 5m/km

Det värsta är att knät börjar kännas efter ca 9km, får stretcha lite mer och dra ner på distanserna under tiden =(

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Ryberget

Btw: sjukt bra pepptråd det här! Känner att det blir lättare att få in löpningen på rutin när tråden dyker upp här under veckorna :). Mycket bra initiativ Urban!

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Urban

Det var ju tanken med tråden....... 

Fast min träning har legat på is i augusti.....fullt focus på hundarna, vilket gått resultat, men samtidigt innebär det att jag inte behöver gå lika mycket under jakten!<_<

Blev väl ändock några mil under björnjakten i veckan.....;)

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Urban

Jäkligt bra jobbat!! 

Vet skillnaden att bara springa, kontra att springa växlat med andra fysiska övningar......gå inte att jämföra på samma dag!!

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Christian N

Typ som att jaga björn, nej men du har rätt visst är det något helt annat att skifta var 2-400 meter och hantera ett hinder, än att bara springa.

tur att man är lite lagom kass på allt så att det sammantaget blir rätt bra. C

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Björnstigen

Körde en ny runda igår med lite mer kuperad terräng.
Totalt lite mer än 8km på strax under 45 min.

Målet var såklart att hålla 5min tempo vilket i min bok hade varit en bra tid.

Det som jag dock blev förvånad över är att det gick så himla lätt.
Första gången sen jag började löpträna förra året som jag könde att jag i stort sett var pigg efter att ha "gått i mål".

Gav mig blodad tand på riktigt, nästa gång ska jag köra en 9km runda på lite blandat underlag, allt från asfalt, till grusväg till skogsstig, så får vi se hur det går.

Konstigt att jag tycker det känns lättare att ha lätt kuperat i 8.5km än näst intill rakt ...

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Urban

Har blivit lite dåligt med både träning och uppdateringar en tid.

Efter björnjakten så blev det några dagars vila.....sen har focus legat på mängd!! Har kört helt utan klocka/gps, och bara sprungit efter känslan i kroppen. Tror dock att jag ligger några sekunder över 5min/km, men jäkligt skönt att inte behöva fundera på om det går för långsamt eller snabbt!

Idag körde jag en 26km runda, något jag inte gjort de senaste 20 åren.... Man kan säga som så......efter 20 km började det övergå från en lustfylld känsla, till att när handla om att ta mig hem....;) Som tur var ringde strävis, så de sista 2 km lyckades i mig lungt tempo...!:)

Tror jag ska fortsätta köra kvantitet att tag till....om inte annat tror jag det är bra jaktträning....även om jag knappt jagar längre, kan man ju alltid ha ambitionen!!:D

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Ryberget

Starkt jobbat Urban!

Jag tog en mil när jag vaknade. Hörde hur det smattrade mot takfönstret när klockan ringde, så peppen infann sig inte riktigt innan. Men lagom till jag fått på mig dojorna blev det uppehåll som långsamt övergick till solsken :)

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Ryberget

Blev meditationsrunda på 15km idag efter jobbet. Skönt att komma ut och rensa huvudet lite :)

59aef1854159b_Skarmavbild2017-09-05kl_20_47_15.thumb.png.cb15e44a22daf947ef52aad481fb9485.png

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Holz

Satan vad duktiga ni är! Nästan så en annan blir peppad att dra på sig löparskorna.

Ställde mig på vågen för första gången på länge och det var inte kul att läsa av den displayen! :ermm:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Ryberget
2 minutes ago Holz sa:

Satan vad duktiga ni är! Nästan så en annan blir peppad att dra på sig löparskorna.

Ställde mig på vågen för första gången på länge och det var inte kul att läsa av den displayen! :ermm:

För ett par månader sedan kunde jag jämföra min våg med en Ferarri: den gick från 0 till 100 på några sekunder :D:D:D

Snöra på dig skorna du och ut och gå, lunka eller spring. Den bästa träningen är den som blir av :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Holz
11 minutes ago Ryberget sa:

För ett par månader sedan kunde jag jämföra min våg med en Ferarri: den gick från 0 till 100 på några sekunder :D:D:D

Snöra på dig skorna du och ut och gå, lunka eller spring. Den bästa träningen är den som blir av :)

:D

Brukar säga att jag tränar nästan 3-4 dagar i veckan. Senast idag faktiskt tränade jag nästan! :D

Men visst har du helt rätt. Så här i början får jag väl intala mig att det behöver inte var långt och det behöver inte gå fort, men det ska göras.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Ryberget
7 minutes ago Holz sa:

:D

Brukar säga att jag tränar nästan 3-4 dagar i veckan. Senast idag faktiskt tränade jag nästan! :D

Men visst har du helt rätt. Så här i början får jag väl intala mig att det behöver inte var långt och det behöver inte gå fort, men det ska göras.

Helt rätt! Jag brukar rekommendera just exakt det till mina polare som vill komma igång från 0. Börja med någon kilometer eller två, gör det två gånger i veckan och öka sedan låååååååångsamt distans, fart och antal tillfällen. Hellre lite än inget alls :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
strävhår
På 2017-09-02 at 17:33 Urban sa:

Har blivit lite dåligt med både träning och uppdateringar en tid.

Efter björnjakten så blev det några dagars vila.....sen har focus legat på mängd!! Har kört helt utan klocka/gps, och bara sprungit efter känslan i kroppen. Tror dock att jag ligger några sekunder över 5min/km, men jäkligt skönt att inte behöva fundera på om det går för långsamt eller snabbt!

Idag körde jag en 26km runda, något jag inte gjort de senaste 20 åren.... Man kan säga som så......efter 20 km började det övergå från en lustfylld känsla, till att när handla om att ta mig hem....;) Som tur var ringde strävis, så de sista 2 km lyckades i mig lungt tempo...!:)

Tror jag ska fortsätta köra kvantitet att tag till....om inte annat tror jag det är bra jaktträning....även om jag knappt jagar längre, kan man ju alltid ha ambitionen!!:D

Vad gör man inte för en vän i nöd.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Urban

Även om jag inte skrivit har jag faktiskt gnetat på.... har kört uteslutande distans nu de senaste veckorna. Ligger på 4-5 mil i veckan. Körde ett tempopass i fredags för att kolla var jag stod....och det visade sig att det inte hänt något med tempot....ca 4,30 på 7km runda...

Däremot kände jag att mjölksyran försvann bra mycket snabbare nu än i somras! Tänkte fortsätta med lågintensiv träning några veckor till, för att sedan växla över mer mot kvalitetspass! Tror det blir bra då jaktsäsongen drar igång, då det händer att jag går några km under en jaktdag!

Förhoppningsvis ska jag kunna se en utveckling nu när jag blir av med uppbyggd mjölksyra under intervallpassen....vilket inte var fallet i somras!

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Ryberget

Jag har växlat över mer till intervaller nu och helvete vad drygt det är! :D. Så slut som jag är efter passen nu var jag inte ens efter att jag sprang 20km första gången. Tar det som ett gott tecken på att det händer något ;).

Bra jobbat med gnetandet Urban!

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Björnstigen

Har gnetat på med mina 7-9km pass 3 ggr per vecka sen efter semestern.
Har putsat kilometertiderna något men då jag sällan springer samma runda är det svårt att få jämförbara tider.
Känner mig dock mer vältränad nu än tidigare, vilket kanske är naturligt då man fått träna utan sjukdom sen förra hösten, och bara för det så kom höstens halsonda och knackade på dörren igår kväll, så nu blir det vila några dagar.

Dock så fick jag en glad överraskning i morse så jag för första gången på flera år vägde in på under 100kg, nämligen 99.8 :)
Mitt primära mål uppnått och nästa är 95kg snarare än bättre kilometertider.
Nu har jag således gått ner omkring 11kg på ganska exakt 5 månader, känns grymt skönt, speciellt om man jämför då och nu bilder på sig själv.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.

https://www.Reservdelar24.SE