Hoppa till innehåll

Camo-målning stock


Dr Krall

Recommended Posts

  • 1 month later...
2 hours ago Buck sa:

Där ser man! Tror du syntetkolven på en tikka 695 går att göra samma jobb med?

Det skulle jag tro. Just den färgen jag använde fäster på det mesta. Finns att beställa i Sverige. Likaså 2-komponents klarlacken (matt), som ger en mycket tålig slutfinish.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Trixet är att göra precis så där "lagom mycket" camo och inte kladda till det för mycket.

Det där är precis lagom mycket och väldigt snyggt. Det har du gjort riktigt bra.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Stiligt! :thumbsup:

Håller med Svend , med sådana skills så kan du extraknäcka som spraykonstnär på gågatorna :P

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Dansken sa:

Klanka inte på graffiti målarna målarna- och jämför för allt i världen inte med dom amatörer som sätter "tags" överallt.
En del av dessa yngre målare är makalöst duktiga- och flera resor duktigare än många av dom skräpkonstnärer som har skapat ett namn och får kulturstöd- och har fått folk att tro dom måste tycka det är bra: Dom kan inte erkänna att dom tycker att Kejsaren är naken...... När resten av kultureliten tycker det är bra- då är det bäst att jag också tycker det ;)

Att hålla proportionerna på något stort på en väggyta- och måla något med sprayburkar eller måla med krita på gatan- och där det blir SNYGGT när man synar det på håll: Det kräver sin man/ kvinna....
Jag har själv hållit på lite med att motivlackera bilar och motorcyklar- så jag vet 

:P Vem klankar?? jag tyckte ju det var snyggt!!

Du får tänka på att jag bor på Tjörn som blev årets kulturkommun eller något sådant förra året så nu finns det obegränsat med pengar att skruva fast  färgglada cykeldäck i bergen och dreja fram bajshögar i kolfiber och allt vad det nu är ,så om jag ser ett fint konstverk så kramar jag gärna om det eftersom de är lite sällsynta!! :wub:

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago Willgott sa:

Väldigt smakfullt kamouflage! Blev lite sugen på att fixa till en tråkig laminatstock. Var har du inhandlat färgerna?

Krylon-färgerna här:

http://rodastjarnan.com/kamouflage-och-maskering/krylon-nir-spray-brown-20657

...och klarlacken här:

https://hlstore.com/sprayburkar/spraylack/spraymax-2k-clear-coat-matte/

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Määäään, så gullig den blev! Är det till din fru?!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...