Emiljano 7 Posted November 5 Här min Tikka m695 stainless i 30-06 toppad med en meopro 3.5-10x44rd i warne qd och en triton 42s. En Kaps 1-4x22 med tyska ettan till hälge finnes åxå. Bössan som ligger bredvid är min kära Tikka m70 12/222 med 1/2 choke och en nikon monarch 1-4x20 i superskick!! Även tidigare ägt en m695 6.5x55 blånerad/trä. Ångrar att den inte finns kvar... 😣 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
jakobj 66 Posted November 6 Min 690 från mitten på 90-talet. Toppfågelbössan som aldrig bytts ut eftersom det liksom inte kan bli bättre. Vet inte hur många tuppar som har fallit för den genom åren, men många hundratal är det. Den är fruktansvärt tråkig men jag kan inte förmå mig byta ut den och det kan oavsett ändå inte funka bättre än denna laddad med en 8,4 grams Diamond line. 😀 4 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Emiljano 7 Posted November 12 Då var Mastern uppdaterad med en svart KKC kolv. Sjukt nöjd. 😁 5 Quote Share this post Link to post Share on other sites
David L 0 Posted November 14 Mysig tråd! Har två frågor till er som har M65 i kkc kolv. Går slutstycket att ta ut utan att sänka kolvkammen? På originalkolven upplever jag att avtryckaren hamnar lite för nära för mina stora händer. Ökar avståndet till avtryckaren med kkc? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vildand 121 Posted November 14 16 minutes ago David L sa: Mysig tråd! Har två frågor till er som har M65 i kkc kolv. Går slutstycket att ta ut utan att sänka kolvkammen? På originalkolven upplever jag att avtryckaren hamnar lite för nära för mina stora händer. Ökar avståndet till avtryckaren med kkc? Det beror ju på hur högt man har kolvkammen. Jag har storlek 10 i handskar och jag tycker det känns perfekt med avståndet till avtryckaren. Quote Share this post Link to post Share on other sites
David L 0 Posted November 14 10 minutes ago Vildand sa: Det beror ju på hur högt man har kolvkammen. Jag har storlek 10 i handskar och jag tycker det känns perfekt med avståndet till avtryckaren. Tack för svar! Har du erfarenhet av originalkolen att jämföra med? Jag brukar ha storlek 11-12 på Hestra handskar. Kom på fråga nummer 3. Rymms en continentalpipa i kkc rakt av eller måste raspen fram då? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vildand 121 Posted November 15 12 hours ago David L sa: Tack för svar! Har du erfarenhet av originalkolen att jämföra med? Jag brukar ha storlek 11-12 på Hestra handskar. Kom på fråga nummer 3. Rymms en continentalpipa i kkc rakt av eller måste raspen fram då? Jo det har jag väl men tycker inte riktigt det går att jämföra Kkc med originalkolven. Quote Share this post Link to post Share on other sites