Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Dansken

Tikka 55- 65- 558- 658- 595- 695 bilder.

Recommended Posts

Emiljano

Här min Tikka m695 stainless i 30-06 toppad med en meopro 3.5-10x44rd i warne qd och en triton 42s. En Kaps 1-4x22 med tyska ettan till hälge finnes åxå. Bössan som ligger bredvid är min kära Tikka m70 12/222 med 1/2 choke och en nikon monarch 1-4x20  i superskick!! Även tidigare ägt en m695 6.5x55 blånerad/trä. Ångrar att den inte finns kvar... 😣

IMG_20191105_205531415.jpg

• Like 1

David L

Mysig tråd! Har två frågor till er som har M65 i kkc kolv. 

Går slutstycket att ta ut utan att sänka kolvkammen?

På originalkolven upplever jag att avtryckaren hamnar lite för nära för mina stora händer. Ökar avståndet till avtryckaren med kkc?

Vildand
16 minutes ago David L sa:

Mysig tråd! Har två frågor till er som har M65 i kkc kolv. 

Går slutstycket att ta ut utan att sänka kolvkammen?

På originalkolven upplever jag att avtryckaren hamnar lite för nära för mina stora händer. Ökar avståndet till avtryckaren med kkc?

Det beror ju på hur högt man har kolvkammen. Jag har storlek 10 i handskar och jag tycker det känns perfekt med avståndet till avtryckaren.

David L
10 minutes ago Vildand sa:

Det beror ju på hur högt man har kolvkammen. Jag har storlek 10 i handskar och jag tycker det känns perfekt med avståndet till avtryckaren.

Tack för svar! 

Har du erfarenhet av originalkolen att jämföra med? Jag brukar ha storlek 11-12 på Hestra handskar. 

Kom på fråga nummer 3. Rymms en continentalpipa i kkc rakt av eller måste raspen fram då?

Vildand
12 hours ago David L sa:

Tack för svar! 

Har du erfarenhet av originalkolen att jämföra med? Jag brukar ha storlek 11-12 på Hestra handskar. 

Kom på fråga nummer 3. Rymms en continentalpipa i kkc rakt av eller måste raspen fram då?

Jo det har jag väl men tycker inte riktigt det går att jämföra Kkc med originalkolven.