Hoppa till innehåll

Handladdnings bänk?


Dorin_89

Recommended Posts

Hej allihopa!

Jag funderar på att göra en handladdnings bänk av en IKEA rullbord men är lite osäker om jag behöver lite starkare träbit än björk som är ganska mjuk...? Jag redan har en sådan hemma i köket och tänker köpa en till just för handladdning. Ev kappa alla ben till samma höjd och slippa ha hjul för att få den mer stadig...

Någon som använder samma bänk eller lite tips?

Här är den: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30240348/

Tacksam för svar! :-)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

den bänken är rätt stabil men jag har införskaffat en 90x170 som pressen ska sitta på när jag pressar skott

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tycker den ser jävligt rank ut. Mitt tips om du har dåligt med utrymme är att sätta pressen på en planka som du lägger över tex matbordet och spänner fast med en tving på motsatta sidan. Det blir både stadigare och billigare:yes:.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Beror inte stadigheten på bordet då? C 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag gör som Faxe föreslår men har 3st 20mm furuhyllplan som jag skruvat ihop och bultat pressen i.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 minutes ago MagnusN sa:

Jag gör som Faxe föreslår men har 3st 20mm furuhyllplan som jag skruvat ihop och bultat pressen i.

Ja, det verkar vara smartare lösning att kunna flytta pressen istället för att ha den fastmonterad. :-)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 hours ago faxe sa:

Jag tycker den ser jävligt rank ut. Mitt tips om du har dåligt med utrymme är att sätta pressen på en planka som du lägger över tex matbordet och spänner fast med en tving på motsatta sidan. Det blir både stadigare och billigare:yes:.

Jag har skruvat min press i en 45*145 regelbit som jag hade hemma, och anv tving.
Fungerar kanon, kan tvinga fast den på alla ytor jag vill ha den på.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago Dorin_89 sa:

Som i videon nedan menar du Faxe?

 

 

Typ men den där träbiten kallar jag för brädlapp. Samt att när du skall borra hål i plankan använd inte en sådan skit borr som han gör i videon, utan ta en som fortfarande är vass:rolleyes:. När jag skriver planka så menar jag typ 45x145 som de ovan skriver. Längden bör vara ungefär samma som dit köksbord är brett.  Och så sätter du tvingen på andra sidan så att det blir stadig. Lycka till:yes:.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...