Hoppa till innehåll

Eftersök utrustning


Hunting4life

Recommended Posts

Vad har ni med er för utrustning m.m. när ni är ute på eftersök natt tid. Och vad använder ni för fabrikat på ex. Pannlampor m.m.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 Pannlampor en LedX och en mindre LED i reserv, extra batterier, första förband, snitselband, stickkniv, multiverktyg, dragsele, extra koppel och en liten powerbank+kort laddsladd till mobilen. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Låter ju rätt okej. Själv brukar jag ha med tändare, dragsele, powerbank, stickkniv + eka swingblade, bössa, ammunition, Garmin, 2 pannlampor stor + liten och extra batterier. Brukar försöka packa lätt då det i vissa fall kan bli långt att gå. Även en midjeväska brukar jag ha på mig, med en tom/ ibland full vattenflaska druvsocker och lite förstaförband. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Beror på vart och vad som jagas, tid på året, mm.

Jagar mest med drivande hund och då har jag har jag en liten ryggsäck med ett koppel, energirik föda och vatten åt både mig och hundarna, första hjälpen-kit, ammunition, kniv, tre hemmagjorda dragselar gjorda av paracord.

I bilen har jag ombyteskläder, extra strumpor, vantar, mössa och stövlar. Jag ska skaffa nån vettig pannlampa att ha där med ifall nåt skulle ske och jag blir tvungen att ha nåt mer än mina tindrande ögon att belysa omgivningen med.

Att bli svettig eller trampa ner i nåt surhål kan förstöra en jaktdag. Ombyte är ett måste.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...