Hoppa till innehåll

https://www.Reservdelar24.SE

lsjonsson

Bär- & svampplockartråden o tillvaratagande av frukt o grönsaker

Recommended Posts

lsjonsson
4 minutes ago Ryberget sa:

Krossade/malde nyss de som låg på tork. Blev ca 0,7 liter med småsmul av skålen :)

Det är bara att gå ut o plocka mer då!:thumbsup:

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
Ryberget
1 hour ago lsjonsson sa:

Det är bara att gå ut o plocka mer då!:thumbsup:

kan bli en tur nästa vecka :D. Är så svårt att sluta plocka nu när skogen är så full av dem! :o

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
lsjonsson
5 hours ago Ryberget sa:

kan bli en tur nästa vecka :D. Är så svårt att sluta plocka nu när skogen är så full av dem! :o

Ja visst är det det. Har du varit med om champinjonår någon gång? Det är alldeles vitt ute på träderna. Det har jag från tiden utanför Aneby vid stugan. Jag mätte inte antalet l jag plockade el. vägde vikten men det var iaf många l som jag plockade dessa år. Det blev iaf många champinjonstyvning på mackorna till jobbet, stekta champinjoner på smörgåsarna till jobbet o många goda måltider i alla dess olika former.:wub:

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Ryberget
3 hours ago lsjonsson sa:

Ja visst är det det. Har du varit med om champinjonår någon gång? Det är alldeles vitt ute på träderna. Det har jag från tiden utanför Aneby vid stugan. Jag mätte inte antalet l jag plockade el. vägde vikten men det var iaf många l som jag plockade dessa år. Det blev iaf många champinjonstyvning på mackorna till jobbet, stekta champinjoner på smörgåsarna till jobbet o många goda måltider i alla dess olika former.:wub:

Har aldrig varit med om det, men nu längtar jag efter möjligheten :). Champinjonstuvning, champinjonsoppa, smörstekta champinjoner.. Mums! :wub:

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
lsjonsson
39 minutes ago Ryberget sa:

Har aldrig varit med om det, men nu längtar jag efter möjligheten :). Champinjonstuvning, champinjonsoppa, smörstekta champinjoner.. Mums! :wub:

Ja, det är riktigt gott!:wub:

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.