Hoppa till innehåll

Hej då Agria...


Dr Krall

Recommended Posts

Jag stod mitt i ett försäkringsbolags-byte p.g.a. mitt stora missnöje med IF efter översvämningen för ett par år sen. Då jag fortfarande trodde på att det skulle komma en blåsorkester och spela "Don't you worry 'bout a thing" och allt skulle lösa sig på ett enkelt sätt: "Lugn, det löser sig" var det på gång att byta sista hunden till IF där jag redan hade alla andra försäkringar .

Då blåsorkestern inte dök upp, och väldigt lite löste sig var jag inte nöjd med skaderegleringen så jag flyttade jag alla försäkringar därifrån till Länsförsäkringar. I.o.m. detta hamnade hundarna i Agria....

Mitt i allt detta uppstod det här skit med Agria och stövar SM...
Jag kan inte påstå jag är nöjd med Agrias hanterande av situationen efter SM'et....
Men man kan inte "hatta runt" hela tiden- så jag stannar i Agria

Jag får säga att jag alltid har blivet mycket väl behandlat av Agria- och jag kan inte påstå att jag har varit billig för dom ;) 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har inte heller någon hund kvar i Agria. Lämnade så fort försäkringarna löpte ut och angav stövarSM som skäl när de undrade. 

Inte utan att jag är nyfiken på hur många kunder de tappade. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi vart ju blåsta av Skit Agria för många år sedan och kommer aldrig hamna där igen. Om nu vi hade haft Agria vid tillfället för Räv-sm så hade vi bytt direkt.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tycker de fegade vid stövar-SM. Dock har jag hittills bara positiva egna erfarenheter av agria. En hund ihjälkörd- inget knussel. Nästa hund påkörd- inget knussel då heller. Så länge jag har nytta av deras försäkring blir jag kvar. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Använt mig om Folksam på mina hundar av den anledningen att de tog hundar som kunde tänkas bli skadade av vildsvin. Det i kombo med vettigt pris i jämförelse med sveeland och agria.

 

Har aldrig vare något knas när jag behövt vård till mina älsklingar.

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lite sur här faktiskt.. jag pläderade hårt för att vi skulle byta hemma. Men det är kära frun som bökar med detta och hon är väl den som oftast bökar med veterinärer och sånt här så hon har en hel del att säga till om. Sen har Agria skapat en massa funktioner kring direktregleringar som är otroligt smidiga.. sånt gillar frun. 

Jag gillar det inte.

Men orka böka.. Det svider i själen för Agrias sätt är fan inte ok.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 minutes ago Hipshot sa:

Lite sur här faktiskt.. jag pläderade hårt för att vi skulle byta hemma. Men det är kära frun som bökar med detta och hon är väl den som oftast bökar med veterinärer och sånt här så hon har en hel del att säga till om. Sen har Agria skapat en massa funktioner kring direktregleringar som är otroligt smidiga.. sånt gillar frun. 

Jag gillar det inte.

Men orka böka.. Det svider i själen för Agrias sätt är fan inte ok.

Folksam har också direktreglering.

Be frun även säga upp bekantskapen med "Kattjouren" då de bedrev hets mot jägare i samband med räv sm.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12 minutes ago Hipshot sa:

Kattjouren?? 

Ja en förening i södra sverige som hjälper till att ta hand om omplaceringskatter och dylikt. De var hårt drivande mot räv sm. Hade FB kampanjer mot agria och uppmanade alla sina medlemmar att bojkotta agria för att agria skulle sluta sponsra räv sm.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Twinn sa:

Be frun även säga upp bekantskapen med "Kattjouren" då de bedrev hets mot jägare i samband med räv sm.

Vad har min fru med Kattjouren att göra??

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 hours ago Hipshot sa:

Lite sur här faktiskt.. jag pläderade hårt för att vi skulle byta hemma. Men det är kära frun som bökar med detta och hon är väl den som oftast bökar med veterinärer och sånt här så hon har en hel del att säga till om. Sen har Agria skapat en massa funktioner kring direktregleringar som är otroligt smidiga.. sånt gillar frun. 

Jag gillar det inte.

Men orka böka.. Det svider i själen för Agrias sätt är fan inte ok.

Folksam har direktreglering. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

13 hours ago Hipshot sa:

Vad har min fru med Kattjouren att göra??

Det var inte riktat specifikt mot din fru! Det var riktat generellt! Så inte ta illa upp nu. Måhända jag var otydlig. Ber om ursäkt för det missförståndet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...