Hoppa till innehåll

Någon som läst dessa kurser??


Annis

Recommended Posts

Jag har tänkt läsa två kurser nu till hösten via Högskolan i Dalarna och tänkte höra om nån läst någon av dem tidigare. Hade vart kul att höra om de vart bra och så.. Kurserna är iaf: Rovdjuren och människan och Biologi med inriktning mot viltekologi. De verkar vara jätteintressanta och jag tänkte att någon här kanske läst dem eftersom de bör vara intressanta för jägare. Eller så kanske är det rent av finns nån annan här som oxå tänker läsa någon av kurserna nu i vår.. Om inte annat så finns det restplatser kvar verkar det som på högskolans hemsida!! *tipsa*  :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har själv inte läst vid Dalarnas Högskola, men jag har läst en hel del Viltvård,Viltekologi i mina dar då jag gick en Sportfiske-Jakt linje i gymnasiet. Har läst ekologi vid annat universitet oxå, och kan verkligen rekomendera att läsa sådana kurser, när man har vårat intresse ;). Lycka till med studierna om du väljer att ta dessa kurser.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har oxå läst några ekologikurser och så tidigare, men inga som inriktar sig speciellt på vilt.. Sökte in på en kurs i viltvård vid Ume universitet för nåt år sen, men det blev aldrig av att gå, tyvärr..  :(  Hade för mycket att läsa med mitt ordinarie just då..  Hoppas bara på att det kommer att funka den här gången!!  :) Men det borde det göra eftersom jag nu kommer att prioritera dessa kurser framför det andra jag ska läsa.. Haha, nästan så man hoppas på att man int får för mycket jobb nu till våren bara.. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då så, då är det bara att bänka sig framför böckerna ::) och ta in lärdom, ämnet är ju riktigt intresant så man får ju lite mer motivation än om man måste ta ngn kurs bara för att det är del av programet dvs om man inte läser ngt jakt inriktat ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, precis!! :) Ser verkligen fram emot de här kurserna så jag hoppas att det inte kommer nåt ivägen.. Det värsta skulle väl vara att få nåt jobb som man int får ledigt från för att åka på träffar och så.. :-

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...