Hoppa till innehåll

Gänga Tikka T3 243 för dämpare


exabit

Recommended Posts

Tackar för de trevliga "processbilderna" :thumbsup: Föredömligt väl utfört arbete! Snart får du en 8x57:a på halsen också ;) 

Mvh Joacim 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Ser inte hur långa "strips" du har i chucken som skydd för pipan men när jag gör sånt där så kör jag med en grov entrådig kopparkabel. Skalad då. Anledningen är att det styr för mycket i mynningen med lång kontaktyta. Märkte det när jag ändrade på spidern på baksidan men det hände inget på indikatorklockan.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tjusigt!

Inte utan att jag blir lite avis på att "alla" forumtillgängliga smeder bor långt väster eller norrut.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2017-08-02 at 22:38 exabit sa:

Lite fler bilder från operationen.

T3-2.thumb.jpg.9f62849b603fc030ba19dc1b9d6fa701.jpg

Centrerade du på utsidan? Borde inte det göras med en pinne som stick in i pipan så du får det i linje med loppet så den blir rakt kontra kulans bana inte med utsidan.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 11/25/2017 at 18:45 Stainless steel sa:

Centrerade du på utsidan? Borde inte det göras med en pinne som stick in i pipan så du får det i linje med loppet så den blir rakt kontra kulans bana inte med utsidan.

Kul att du frågar! Det fick mig att få tummen ur och göra ett klipp som jag tänkt på länge - tack :)

 

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...