Hoppa till innehåll

Husqvarna 1900 hybrid/ Nu CG 1900 custom


hs_merkel

Recommended Posts

Jag var tvungen att testa själv med samma baser, ringar och sikte. Det ser inte klokt ut men har nog ingen praktisk betydelse men jag är nog ändå lite sugen på ett snyggare montage ändå :)

 

822D0304-07A0-484B-8818-579D2983CBDA.jpeg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om du tar av kikaren och fotat ovanfrån, kommer du se vad jag menar, 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var och sköt in den idag, som vanligt var de ingen skön upplevelse, men den sköt bra, en tre klöver med Vulcan som får bli jaktkula. Nu finns de lite hylsor att ladda om så är.

Med rakkolv och bakkappan 3cm högre blir den nog fin att skjuta med.

S

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 minutes ago hs_merkel sa:

Om du tar av kikaren och fotat ovanfrån, kommer du se vad jag menar, 

 

Ja, jag förstår precis. Men håll med om att det känns fel när bakre basen sitter så långt fram. Om jag ska ha dom qr-baserna på en hqv 1900 måste jag nog få nytt hål borrat :)

 

Sitter hålen lika långt fram på zoli tro? 

 

Har du hittat problemet med att den är trög att repetera då?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Funkar att plocka av och på kikaren utan bekymmer, funktion går först här, Zoli ska sitta på samma ställe, men är inte säker?

Blev lite bättre efter 20 skott, men är långt från dem andra jag ägt, men tror denna är ganska oskjuten så är säkert där felet ligger?

S

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, funktionen på qr verkar det inte vara något fel med alls och montaget blev lagom lågt till Monte Carlo.

 

Min är en 9,3x62 och föregående ägare hade bara skjutit 7 alaska med den och han hade haft den sen den var ny. Min var också lite seg i början men efter lite rengöring och ett par askar jaktmatch så blev den som en 1900 ska vara.

Du får sätta dig i soffan och repetera i takt med musiken på melodifestivalen ikväll :) 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
På ‎2018‎-‎03‎-‎10 at 17:08 Dahla sa:

Du får sätta dig i soffan och repetera i takt med musiken på melodifestivalen ikväll :) 

Du har fått licens i dag- så något vettigare kan du väl hitta på :)

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

34 minutes ago Dansken sa:

Du har fått licens i dag- så något vettigare kan du väl hitta på :)

Har den grisen köpt 8x57:an eller var tog den vägen?

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 minutes ago exabit sa:

Har den grisen köpt 8x57:an eller var tog den vägen?

Såklart! Nöff nöff!

Det projektet var precis vad jag behövde!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

24 minutes ago Dahla sa:

Såklart! Nöff nöff!

Det projektet var precis vad jag behövde!

En får gratulera ;)

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Så glad att den hamnar hos någon som får ihop grejerna. Här blir saker bara liggande:( Därför de var enklare att ta en färdig som smäller. Men tankarna om en ny kolv finns och nya öppna.

S

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har hämtat hem min 1900 i 9,3x62 nu med syntetkolv... Jag ska fota den så snart jag orkar. Om den får godkänt och håller ihop för några hundratal smällar kan jag förmedla kontakt med tillverkaren.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
36 minutes ago hs_merkel sa:

Projektet har legat på is ett tag. Men utan hund får man sysselsätta sig på annat vis.

Fick kornfoten på plats. Behöver en ny skruv då en inte gick att rädda.20190916_104131.thumb.jpg.ac67eec4ce493cbab48175e043d7a77a.jpg

Siktbladet som ska dit. Har inte löst höjden ännu? Men får se vad recknagel har? Även en pipring ska beställas 20190916_103914.thumb.jpg.260b8d157223117c5bbb6075b9d934e6.jpg

Börjat mäta upp kolven20190916_110153.thumb.jpg.6ca54999cf0c691cac283038b0f93e66.jpg

Rosett och framknopp blir ebenholtz 20190916_110248.thumb.jpg.7f5397e03801633176efda4713688bf1.jpg

 

Vart fick du tag i ebenholz biten, letar själv efter en för min kolv 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...