Hoppa till innehåll

Gamebore i kyla


Jonas.G

Recommended Posts

Någon som testat deras sortiment i temperaturer ner mot -10? Frågan gäller både vad som händer med täckningen men även penetrationen. Som jag har förstått det så fungerar dubbelbaskrut ok i kyla men vilka patroner i deras sortiment använder det? Har testat igenom många av deras patroner och clear pigeon 32g us6 står ut som fantastisk vinnare vad det gäller täckningen i +15 men det skulle vara intressant att höra hur det ser ut i kyla. Som sagt rullar haglen ur pipan vintertid eller fungerar denna patron även då om vi nu pratar om penetration?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nja, du tappar mer med fel förvaring än 15m/s..... I synnerhet om du ger förvaringen lite tid..... 

Kyla kan lite beroende på krutet i första hand sänka farten ganska ordentligt, men även förladdningen kan spöka i kyla. Titta bara på Gyttorp Fasan med den beiga papp hylsan, där tappar du typ 200m/s vid - 25......

Jag har testat BlackGold vid - 15, liksom PureGold och i mina pipor och med min kronograf tappade de mellan 20 och 30 m/s. Vilket mao är försumbart. 

T

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

21 minutes ago pmt sa:

Nja, du tappar mer med fel förvaring än 15m/s..... I synnerhet om du ger förvaringen lite tid..... 

Kyla kan lite beroende på krutet i första hand sänka farten ganska ordentligt, men även förladdningen kan spöka i kyla. Titta bara på Gyttorp Fasan med den beiga papp hylsan, där tappar du typ 200m/s vid - 25......

Jag har testat BlackGold vid - 15, liksom PureGold och i mina pipor och med min kronograf tappade de mellan 20 och 30 m/s. Vilket mao är försumbart. 

T

 

Danska förladdningar verkar suga i kyla , men  GB kör väl rätt mycket med Z2M och superG  ? som är säkra kort ,  ligger poletterna på 415 ms vid normal temp så finns marginal i kyla , -25 då ska man sitta framför brasan å dricka romtoddy :P 

ps: 20-30ms !!! Vad har dom för krut egentligen ??? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Jonas.G sa:

Tackar för svar! Vad tror ni då om clear pigeon förladdning, fungerar den i minusgrader eller kommer den spricka? 

Sprätta en så får vi titta och gärna närbild på krutet, vill du vara noga så väger du krut å hagel

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago pmt sa:

Frågan är väl förr vad det är för skit Gyttorp hällde i sina beiga fasaner..... 

T

Har du en att sprätta upp ?   Jag har inte koll på när Gyttorp började med Vectan, dom hade ett som dom kallade GP-1  men frågan är vilken som tillverkade det , jag har lite men det går riktigt bra i  36g iaf .

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Clear pigeon har kommit i ny tappning, med Diamond shot som det såg ut och transp hylsa. 

Filmen ligger på youtube. Christian 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...