Hoppa till innehåll

culot på besök i plattlandet ( Skaune )


culot

Recommended Posts

  • 10 months later...

Nu under semestern så ska kära hustrun ( hon m alla A5:or ) företa oss en tripp nedåt 

Götet > Plattlandet >Damnark > Tyskland  ..  I Göteborg har jag min storasyrra som jag träffar allt för sällan , i Malmö ska vi försöka att under två dygn inte bli skjutna bara .Men vi ska ta den obligatoriska selfien vid Rosengård skylten iaf .  Danmark där blir vi ett dygn bara då det är så helvetes dyrt m hotell där (?)  Sen till Tyskland för ett raskt besök antingen på Calles eller Bordershop så man kan bunkra min favvo öl                Åbro Pale Ale ...  

Kanske blir det ett hälsa på hos min italkompis Aldo i Skanör för att kolla hans nya ställe.

/P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nu på tisdag bär det av till plattlandet för duvjakt med vår kompis Aldo och det är nåt jag sett fram emot sedan september förra året ,  jag har laddar massor m duvplugg för jag är livrädd att skjuta mig tandlös ...

/P

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mitt besök i plattlandet var både fantastisk och djupt tragisk då min älskade 

Lab Ginza drog över stark trafikerade Pildammsvägen efter en skadad duva och vart påkörd av en buss, vi kom in till veterinären snabbt där det bekräftades det jag redan såg ett mycket trasigt höger ben. Jag pratade med frugan i mobilen och vi beslutad att låta Ginza 12,5 år somna in . Hon fick göra det hon älskade in i det sista och med flaggan i topp.  Sen beslutade jag att inget blir bättre av att packa ihop och dra hem, så vi skålade för Ginza på kvällen och jagade dagen efter och fick en fantastisk bra jaktdag vilket hjälpte mig i min sorg.  Vi hade planerat  ett besök hos Sakab Sweden idag för att köpa krut men tiden räckte inte till, Däremot lät Niklas mig boka 3kg Tecna'n  . Sen att beslutet att åka visade vara ett Turdrag då vi åkte ifrån en jävla storm som kaosade bakom oss . 

/P

 

  • Sad 12
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Beklagar sorgen, jobbigt att tvingas ta ett sånt beslut. 

Pildammsvägen, några hundra meter söder om motorvägen? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago Skånepåg sa:

Beklagar sorgen, jobbigt att tvingas ta ett sånt beslut. 

Pildammsvägen, några hundra meter söder om motorvägen? 

Tack ,

Jag har noll koll i Skåne men den är visst lång, och det var nära Petersborg gods/gård exakt andra sidan infarten till Wilhelmsborg.  beslutet att låta henne somna är ingenting emot sekvenserna när hon drar uppöver vägen och jag ser bussen och hör det smäller och Ginza skriker, dom spelas upp i huvet på mig hela tiden.

/P

  • Sad 4
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vet precis var det är, kör själv den vägen ofta då jag bor bara ett par kilometer därifrån. Mycket trafik och hög hastighet på den vägen..

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 hours ago Skånepåg sa:

Vet precis var det är, kör själv den vägen ofta då jag bor bara ett par kilometer därifrån. Mycket trafik och hög hastighet på den vägen..

Ja det blir mycket OM inte tankar, då det skiljde en nano sekund ifrån att hon hade vart helskinnad eller åxå totalt mosad.  Hastigheten är nog som de flesta vägar av den typen och hon hade nog det toppen tills det small. 

/P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 hours ago culot sa:

Tack ,

Jag har noll koll i Skåne men den är visst lång, och det var nära Petersborg gods/gård exakt andra sidan infarten till Wilhelmsborg.  beslutet att låta henne somna är ingenting emot sekvenserna när hon drar uppöver vägen och jag ser bussen och hör det smäller och Ginza skriker, dom spelas upp i huvet på mig hela tiden.

/P

Vet alltför väl när man ser vad som är på väg att hända, bara att beklaga, det är fördjävligt när det händer men enda positiva är att dom gör det dom älskar..

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Ja nu börjar det dra ihop sig till en av årets höjdpunkt , det trots att jag sitter och bölar när jag läser det jag skrev förra året runt denna tid då Ginza min favvo hund över alla vart påkörd nere i Skåne. Men nu är det framåt vi ska se och det har laddats duvammo i det culotska hemmanet så det står härliga till, både 16 och 12  7,5 & 6:or  i 28-32g .

En Flapper har inköpts från Rygården  som ska bli spännade att prova då Aldo och Kalle säger att Flapper "is the shit  "   Så nu börjar Duvjaktfebern bli riktigt besvärlig .

/P

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Nu ere dags igen för en tripp till plattlandet och i skrivande stund ett stopp på MAX Jönköping för ett stärkande näringsintag ? Bilen är för övrigt smockfull me prylar inkl En hustru , vapen å ammunition tillräckligt för att utrota ett smärre afrikanskt land ..

/P

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago culot sa:

Ska det gå ca 10000 på en helg vill jag ha mindre helger per månad ....

Nejrå, de e bara å spela på EuroJackpot så löser det sig. Då blir alla dagar i månan helgdagar ?

De e efter en sån jakthelg man inser att man är född i fel samhällsklass, fel land å fel århundrade ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

19 hours ago charlie sa:

Nejrå, de e bara å spela på EuroJackpot så löser det sig. Då blir alla dagar i månan helgdagar ?

De e efter en sån jakthelg man inser att man är född i fel samhällsklass, fel land å fel århundrade ?

De skulle ju lösa vissa ekonomiska knutar ...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...