Hej,
Letar efter en jaktmark där jag kan få möjlighet att släppa min unghund.
Antigen under jakt eller för att endast träna, har inget behov av att själv skjuta etc.
Har en befintlig mark, men det har varit en aningen för mycket obs. på varg för att det ska kännas helt bra att släppa där.
Jag bor i Strängnäs och skulle vara intresserad av något som ligger inom 1-2h bort som längst.
Hunden ska förhoppningsvis jaga allt klövvilt med skall, har hittills haft kontakt med rå, dov och vildsvin som gått bra.
Hej! Jag har hört att vildsvin hybrider med 75 % vildsvin och 25 % tamgris funkat som injagning för hunden. Någon som vet vart man kan hitta denna ovanliga korsningen? jag har tänkt att bygga ett hägn till grisarna det är man kan få möjlighet att jaga in hunden. Med dessa hybrider slipper man tillstånd från länsstyrelsen. Tacksam för alla svar. Skit jakt!
Hej!
Jag undrar om du vet om man skulle kunna använda jaktlabrador och pudel som en blandras till klövviltsjakt. Har en cockerpoo (cockerspaniel och pudel blandras) som jagar allt i skogen med skall. Vill nu ha en större hund och som är avlad till jakten. Jag har jagat med jaktlabrador och är imponerad.
Vet du om det finns några uppfödare av denna blandras? Intresserad av alla slags svar.
Skitjakt!
Tja ska köpa ny hundförar bössa nu och har verkligen fastnat för tikka t3 battue lite. men ville ju dock sätta på ett aimpoint, hur funkar nu det här ser man riktmedlet i aimpointen? såg just en youtube film på någon som skjöt grisar med merkel helix och en aimpoint med riktmedelna kvar. skulle ju förstås kunna köpa en vanlig tikka t3 lite men då måste ja skicka in pipan och få den kortad men då blir det ju dyrare. skulle helst vilja komma undan med en aimpoint men är lite tveksam på det här någon som testat och sett hur det funkat? den aimpointen ja skulle vilja använda är h30 här är förresten filmen jag såg
Recommended Posts