Hoppa till innehåll

Köpa N560 i Göteborgsområdet


TekDr

Recommended Posts

Har halvsjua nr 2 på ingång och har alltid kört Normakrut och Oryx. Men till den nya är jag sugen på att prova gamla hederliga 140grains partition (eller annan 140grainare) och det tarvar fart för att hetsas upp i klass 1och då inbillar jag mig att finnkrutet har lite övertag gentemot MRP (sen är det kul att prova också :ph34r:). 

Så var brukar folk runt Göteborg köpa sitt finnkrut?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

57 minutes ago TekDr sa:

Har halvsjua nr 2 på ingång och har alltid kört Normakrut och Oryx. Men till den nya är jag sugen på att prova gamla hederliga 140grains partition (eller annan 140grainare) och det tarvar fart för att hetsas upp i klass 1och då inbillar jag mig att finnkrutet har lite övertag gentemot MRP (sen är det kul att prova också :ph34r:). 

Så var brukar folk runt Göteborg köpa sitt finnkrut?

Har dom inte på stjärnåsen så har garanterat caliber44 i varberg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

19 minutes ago Buck sa:

Har dom inte på stjärnåsen så har garanterat caliber44 i varberg

Stjärnåsen är nästgårds så jag får ta en sväng förbi där en dag då och se vad de har :D.

Caliber 44 kör jag väl förbi ibland, kollade faktiskt som hastigst på deras hemsida men hittade mest pistolkrut där.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

21 minutes ago TekDr sa:

Stjärnåsen är nästgårds så jag får ta en sväng förbi där en dag då och se vad de har :D.

Caliber 44 kör jag väl förbi ibland, kollade faktiskt som hastigst på deras hemsida men hittade mest pistolkrut där.

Har inte JG hemma då?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 minutes ago Buck sa:

Har inte JG hemma då?

Det är möjligt, har inte varit där på ett tag. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

24 minutes ago exabit sa:

Synd att det inte är N570 du söker - har nästan 1 kg stående.

Ja det blir väl något för långsamt för gamla hederliga halvsju. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 minutes ago Jan-Erik1 sa:

Hej, om du är intresserad har jag  gamla laddata sen när man laddade  köpeskotten  med 9 grams kula till klass 1.

Fast den diskussionen får vi ta via PM.

Är rätt bevandrad i att kräma ut det sista ur halvsjuan även för 10,1 gramskulor ;)

Men det vore rätt kul att se vad gamla tabeller säger gentemot dagens. Själv brukar mina laddningar ligga i 6,5x55 Scan regionen :ph34r: 

Har dock fått för mig att man inte måste fläska på riktigt så mycket med N560 kontra MRP därför tänkte jag prova det framöver.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago TekDr sa:

Ja det blir väl något för långsamt för gamla hederliga halvsju. 

Å andra sidan har jag laddat halvsju med MRP-2, så det kanske funkar ändå? Lite QL kanske kunde belysa det hela. Om man nu får ner de gigantiska krutkornen genom halsen på hylsorna ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

55 minutes ago exabit sa:

Å andra sidan har jag laddat halvsju med MRP-2, så det kanske funkar ändå? Lite QL kanske kunde belysa det hela. Om man nu får ner de gigantiska krutkornen genom halsen på hylsorna ;)

Kollade lite på det och vithavouri listar det till 156grains mega. Men det ger inte direkt någon hastighetsvinst över N560 som är mer allround. Så du får nog pracka på det på nån annan med större hylsor att fylla :P

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...