Hoppa till innehåll

Hundförarjacka "gore-tex"ish


lindgren

Recommended Posts

Måste köpa mig en vattenavisande jacka..

Funderar på någon form av skaljacka, så jag kan bestämma hur varmt det ska vara enligt lager principen.

Krav, ventilation, vatten/vind avisande, och snabb torkande.

Radioficka..

 

Ge mig förslag!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kanske inte vad du efterfrågar, men jag köpte (på rekommendation) precis nyligen ett ställ av fabrikat Chevalier som ju har ett gott renommé. Priset, (för ett ställ), får väl ändå sägas vara överkomligt. Bara en jacka kostar (sannolikt) mer, med de funktioner du efterfrågar.

Nu har jag inte provat detta ställ själv i skarpt läge, men jag tror ändå att det är ett gott köp, och återigen, inte minst med tanke på prislappen.

My five cents. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Herbert sa:

Har dessutom två, en anorak och en jacka.... 

Tål lättare regn men inte snortät, stora i storleken eller kanske lite konstiga skall jag nog skriva ( xs/s- m/l- xl/xxl), djävulsk tåliga, du "plockar" ihop jackan/anorak som du vill ha den med fickor och färger.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Söker samma, nåt nytt under solen? Främst användas vid busväder och i tät och taggig växtlighet. 

Kravspecen är

Oöm (ffa ärmar), vattentät (ärmar, axlar), kapuschong, gärna ventilationsmöjligheter. 

Kommer att användas under en väst, så fickor finns inga större krav på. Dock ska den vara så tunn som möjligt för att undvika bulk. 

Idéer? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...