Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Muck

Omv smart press

Recommended Posts

culot
42 minutes ago Jan-Erik1 sa:

Hej, jag funderar på att beställa  OMV:s  DRV 1 doserare för krut och Drv 3 doserare för för hagel. Är det något man behöver tänka på när det gäller dessa?

Mvh Jan-Erik

Att du om du inte får frågan anger vilket vikt område du ska ha då italienarna laddar även pyttesmå kalibrar . Men annars så är det

top notch grejer. 

/P

Jan-Erik1
22 hours ago culot sa:

Att du om du inte får frågan anger vilket vikt område du ska ha då italienarna laddar även pyttesmå kalibrar . Men annars så är det

top notch grejer. 

/P

Tackar, då skall jag tänka på det.

Mvh Jan-Erik

Jan-Erik1

Dosserarna kom idag monterat och provkört lite med krutdosseraren och VV N320, det verkar vara lätt att få jämna vikter trots att man inte är van. Nu är väl VV N320 lätt att dossera?

OMV är väldigt snabba och trevliga att ha med och göra, svarar snabbt på mail trots att min engelska är så långt ifrån bra som det går att komma.

Mvh Jan-Erik

• Like 2

culot
12 hours ago Jan-Erik1 sa:

Dosserarna kom idag monterat och provkört lite med krutdosseraren och VV N320, det verkar vara lätt att få jämna vikter trots att man inte är van. Nu är väl VV N320 lätt att dossera?

OMV är väldigt snabba och trevliga att ha med och göra, svarar snabbt på mail trots att min engelska är så långt ifrån bra som det går att komma.

Mvh Jan-Erik

Deras engelska är  heller inte  den bästa, men som du säger är dom mkt tillmötesgående och snabba, plus att grejerna håller mkt hög klass.   N320-340  är extremt lätt att få till jämna doser med.  800-X , och de lite mer statiska  Vectan och B&P kruten  kan vara svårast därav att OMV:s sk " snap " funktion  innoverats fram, även uppdelnings skivorna i hagel doseraren är en ny innovation. Däremot kan variationer i stl på haglet göra en tokig. 

/ P