Hoppa till innehåll

Jaga i Danmark!?


Tjörnbon

Recommended Posts

2 hours ago faxe sa:

Se för fan till att du håller dig till givna skjut områden så att du slipper kyssa en Dansk i röven:wink:.

Tack för tipset!

Vad händer då om de inkräktar på mitt område :ph34r: 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 minutes ago Tjörnbon sa:

Tack för tipset!

Vad händer då om de inkräktar på mitt område :ph34r: 

Personligen, om någon skulle få för sig att inkräkta på mitt område, där det är enkelriktat, är det omedelbar verkanseld som gäller. /P

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Tjörnbon sa:

Tack för tipset!

Vad händer då om de inkräktar på mitt område :ph34r: 

Det omvända är aldrig roligt för en Dansk hełler, men det är inte kul för en Svensk att få Danska läppar i röven heller:wink:.

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har koll på vad som gäller Ljuddämpare i Danmark!?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Borde  är inget bra ord när det gäller vapen.. men jag håller med om det borde inte vara nåt problem. Svenska vapemlicenser är giltiga i DK också så den behöver inte stå i vapenpasset.

Ring o kolla, https://www.politi.dk/da/borgerservice/tilladelser/Administrative_centre/

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Idag kom mina nr:4 hagel till handlaren :P i grevens tid.

Håller på att packa för fullt och ser fram emot helgen!!:)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag ska också till Danmark och jaga för första gången efter jul. Har ansökt om jagttegn och jag har förstått att jag ska anmäla utförsel av vapen hos tullen, lämpligen i förväg via nätet. Bör jag göra det viss tid i förväg?

Är det något mer jag behöver? EU vapenpass, behövs det till Danmark? 

Eller har jag förstått det rätt att man inte behöver vapenpass mellan de nordiska länderna?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

De frågar efter vapenpassnumret när man anmäler in det till tullverket.

Så det bör du nog skaffa!

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago Skånepåg sa:

Du kan bara skriva in ditt svenska licensnummer på tullverket, det räcker. 

 

Ok vad bra, tack för era svar!

Även danska polisen (och danska tullen) nöjer sig alltså med svenska vapenlicensen om man skulle råka ut för en kontroll?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Danska polisen och tullen jagar brottslingar, varför skulle dom bry sig om lagliga jaktvapen:rolleyes: 

Skämt åsido, i DK gäller ditt jagttegn som vapenlicens för hagel. Dansk polis godkänner jagttegnet, så om du får det så är du betrodd att ha vapen. Lite mer besvärligt med kulvapen, men dom godtar svensk licens. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dagens hageljakt var mycket trevlig. 

Jag hade inte behövt köpa så mycket ammunition men den lär gå åt till gässen ändå.

Det låg en fasantupp på paraden som jag var skyldig till och eftersom det inte var en stor parad så är jag tillfreds med det. 

Vackert väder, Artigt och matrikt med en lille en var det med, kanske inte så pk med en lille en men vem vill vara pk ^_^

Nu blir det middag och sedan är det bingen som gäller eftersom riffeljakten tar vid imorgon.:)

 

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 minutes ago Tjörnbon sa:

Dagens hageljakt var mycket trevlig. 

Jag hade inte behövt köpa så mycket ammunition men den lär gå åt till gässen ändå.

Det låg en fasantupp på paraden som jag var skyldig till och eftersom det inte var en stor parad så är jag tillfreds med det. 

Vackert väder, Artigt och matrikt med en lille en var det med, kanske inte så pk med en lille en men vem vill vara pk ^_^

Nu blir det middag och sedan är det bingen som gäller eftersom riffeljakten tar vid imorgon.:)

 

I Danmark är det pk med en lille en, Man tar seden dit man kommer eller vad det nu heter.

Grattis till fasanen, får vi se om du träffar någon sneppe i morgon då ( med studsaren)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Tjörnbon sa:

Ingen sneppe men efter att ha tittat snabbt på en ännu snabbare räv så blev dagen plötsligt mycket mer intressant 

DSC_0801.thumb.JPG.88c78299442179e5431efa57d9b4abf6.JPG

Sitter för tillfället på ett fik i Landskrona och smälter helgen.

En liten bit kvar hem Mao 

Rasande fint folk de där Danskarna :wub:

Du behöver nog köpa en ny GPS, om man drar ett streck mellan Ålborg och Tjörn så ligger Landskrona VÄLDIGT långt bort!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago kkjon sa:

Du behöver nog köpa en ny GPS, om man drar ett streck mellan Ålborg och Tjörn så ligger Landskrona VÄLDIGT långt bort!!

Det blev bron på grund av jobb prylar. Annars hade jag tagit färjan <_<

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago PAS sa:

Grattis!

Verkar som du haft en bra helg. /P

Smått grym helg faktiskt! :)

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...