Hoppa till innehåll

Lock n load krutmaskin.. handla???


Hipshot

Recommended Posts

Mail fr Vapex Hornadys krutdoserare för 3100.. Smutt känns det som men är det värt 3 lök verkligen?? 

Är det rödvinet som vill handla eller finns ett reellt behov?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tror även en icke frekvent handladdare tjänar på att ha en även om det tar längre tid att gå plus på investeringen lite samma sak med en labradar/magnetospeed jämför en vanlig kronograf 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nej laddar inte mycket men tycker det är så förbannat trist så en sån här tingest kanske är vettig? Varit på G innan men backat..  Samtidigt så sitter jag och tricklar rätt mycket och kontrollväger varje laddning till jaktpilarna, ett moment som man kanske skulle slippa med denna tingest. Eller stryk kanske.. man slipper det. Fan vet.. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

3 minutes ago Hipshot sa:

Nej laddar inte mycket men tycker det är så förbannat trist så en sån här tingest kanske är vettig? Varit på G innan men backat..  Samtidigt så sitter jag och tricklar rätt mycket och kontrollväger varje laddning till jaktpilarna, ett moment som man kanske skulle slippa med denna tingest. Eller stryk kanske.. man slipper det. Fan vet.. 

Jag gör samma som du och jag har tröttnat rejält på den förbannade tricklingen så när ekonomin tillåter så kommer en sån maskin inköpas 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om/när min Charge master ger upp så blir det en ny direkt. Kommer inte att vara utan en många dagar. Jag sån någon test mellan Hornady och Rcbs på tuben har jag för mig, och om jag inte missminner mig så står jag och Mike på den vinnande sidan:yes:.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Chargemastern går ju trimma, beroende på vilket krut man kör. Kör man snabba korta krut så tror jag det nästan går slippa den sista fintricklingen. Trimmade min direkt jag fick den, men det börjar vara några år sen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig behövt trickla med min rcbs. Laddade i förgår upp 100 st 8x57 och av dem så var det kanske 6 laddningar som den kastade 0,1 gr för mycket. De jämnades lätt ut med att ta bort några korn med fingrarna:D.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köpt Hornadyn nu.. ska bli spännande att testa, har bara 8 rävpilar kvar så det är dags att ladda nya. Det får bli premiärtestet!

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok testat..

Faktiskt inte så jävla impad.. Den var lite skakig kan jag tycka, tidvis gick det 10-12 spottningar på varje godkänd viktmässigt. Har en bild på hur den godkänner 25,8 trots att målvikten är 25,5.. Tillslut orkade jag inte bråka utan petade i upp till 25,7.

Den började bra efter kalibrering, spottade hyggligt..oftast rätt.. så fuckade den upp rejält och dummade sig. På slutet började den sköta sig igen, hade ändrat trickelhastigheten en smula. 

Måste nog köra lite mer när det nu blir, satt ihop 60 pilar nu.. innan jag bestämmer mej för om den är bra eller inte. Bekväm utan tvekan men väl bökig med tricklandet. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag är också sugen på en dylik tingest! Insåg dock när jag laddade jaktpilar senast att den "krutdoserare" jag har fyller vågskopan så pass väl och noga att det brukar räcka med att trickla ett, eller på sin höjd två snurr så ligger krutdoseringen i våg. Undrar om manicken spöar min manuella krutvägning i tid. Fast å andra sidan kan man hinna göra annat under tiden krutet vägs upp ^_^

/M

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Bajs! Laddade Vv530 krut och nu har maskinhelvetet fuckat ur duktigt, låg konstant .3-7 över target. Lyckats med bedriften att slarva bort bruksanvisningen dessutom och datorn som står i laddhörnan har ingen internet uppkoppling. Börjar lite tappa sugen.. Ska se om jag orkar ta i skiten i morgon och försöka få ordning på den.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...