Hoppa till innehåll

Bygga viltpulka av överdel takbox. Bra ide?


Mulle mek

Recommended Posts

Är lite sugen på att testa att dra klövvilt med viltpulka, men för snål att köpa en för 3000-3500:-
Fundera på att köpa en begagnad takbox av glasfiber (går att hitta för 200-300:-) med hyfsat rätt form på locket och plasta in lite förstärkningar och fästen för draganordning och surrning av det man drar.
Har jobbat en del med glasfiber reparationer av båtar och bildetaljer och har glasfiber och polyesterplast i garaget.
Bra ide eller tänker jag fel.:P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har funderat i samma banor men det slutar alltid med att jag TROR att plastblandningen i takboxar inte funkar, hållbar för sitt syfte men skör till skillnad mot plasten i pulkorna som är lite segare. Men, meddela gärna om du testar, har en gammal IKEA-box som tilldrar sig mitt intresse här hemma.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag riktar in mig på en box som är byggd av glasfiber och polyesterplast från början.

Ex https://www.blocket.se/stockholm/Takbox_Packline_102_76532253.htm?ca=12&w=2

Den är lite dyr men finns att hitta billigare om man letar lite och har tid att vänta

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hmmmmm funkar nog efter en fyrhjuling men är nog stor risk att den rullar på sidan om man handdrar.

Men grundiden är bra.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...