Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
qvarnhill

Grävlingssanering

Recommended Posts

qvarnhill

Har en bekant vars son nyligen köpt en fastighet på Lovön och därmed också fått grävlingsproblem. De har varit i kontakt med kommunjägaren som aldrig har tid att hjälpa så jag lovade försöka skaka fram nå't/några namn som bor lämpligt till för uppdraget. Kontakta mig via PM så vidarebefordrar jag till fastighetsägaren som vill ha hjälp.

vildmark

Otur!! Att avståndet var så långt!! Hade ställt upp på direkten om det vart närmre..

• Like 1

qvarnhill

Det är lite samma för mig, kan ju sätta ut en fälla men det blir löjligt långt för att avliva fångsten men tack för din tanke!

Björnstigen

Hej,

Jag har förvisso väldigt nära till Lovön, om det är samma ö som Drottningholm ligger på vi talar om?
Däremot har jag 0 erfarenheter av grävlingsjakt och väldigt begränsad erfarenhet av jagt i allmänhet då jag bara haft licens i drygt 1 år, inte med i något lag och är marklös :)

Så även om jag är intresserad skulle jag nog behöva ngn mer erfaren person med som vet vad hen gör.

Tjörnbon

Där har ni ju ett upplägg!

Qvarnhills fälla och Björnstigen expiderar, och kanske sitter någon ljus kväll och vakar vid resterna av middagen.:thumbsup:

• Like 2

Björnstigen

Ja, den tanken slog mig också när jag var på lunch faktiskt.
Hör av dig Qvarnhill om det upplägget kan funka för dig.

fredde_fmj

Tanken är god att hjälpa men betänk att det kanske är statsplanerad mark ifråga.

Ifall det stämmer så krävs skottlossningstillstånd från polisen Stockholms län, det tar lite tid att söka och kostar en slant. 1300 sek om jag inte missminner mig och gäller 3 år. Sedan kanske tillståndet blir väldigt platsbundet till specifik adress.

Det finns en jägare som skyddsjagar på Ekerö och kanske har möjlighet att hjälpa till. Jag tipsar qvarnis om det i ett eget PM.

qvarnhill

Tack alla för idéer i ärendet. En forist har idag besökt platsen och kommer att sätta ut en fälla snarast. Får väl anledning att återkomma i frågan när vi får veta hur det går.

Tack igen till alla!

• Like 1