Hoppa till innehåll

Finbesök i verkstan.


Dansken

Recommended Posts

10 minutes ago Axel.S-W sa:

Men framför allt bra för ditt egna samvete.. ^_^

Jag har talat flera potentiella kunder ur många dumheter med vapen- då sover jag bättre på natten ;)

För ett tag sen kom en kund med en CG-2000 superlyx med Hans Svensson gravyr och guld ornament på slagstiftsmuttern och pipmuttern och ville ha den gängad för ljuddämpare...
Jag avböjde- jag hoppas att han på sikt blir glad för mitt beslut... Om han inte har gått till någon annan smed.....

  • Haha 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

10 minutes ago Dansken sa:

Jag har talat flera potentiella kunder ur många dumheter med vapen- då sover jag bättre på natten ;)

För ett tag sen kom en kund med en CG-2000 superlyx med Hans Svensson gravyr och guld ornament på slagstiftsmuttern och pipmuttern och ville ha den gängad för ljuddämpare...
Jag avböjde- jag hoppas att han på sikt blir glad för mitt beslut... Om han inte har gått till någon annan smed.....

Och förmodligen korta ned pipan markant trots 6,5x55? :lol:

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 minutes ago Dansken sa:

Jag har talat flera potentiella kunder ur många dumheter med vapen- då sover jag bättre på natten ;)

För ett tag sen kom en kund med en CG-2000 superlyx med Hans Svensson gravyr och guld ornament på slagstiftsmuttern och pipmuttern och ville ha den gängad för ljuddämpare...
Jag avböjde- jag hoppas att han på sikt blir glad för mitt beslut... Om han inte har gått till någon annan smed.....

Haha! Sådana rariteter ska hänga på väggen som prydnad bara. Hans Svensson var en väldigt duktig gravör. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det borde ha varit bland dom senare av Hans Svensson arbeten, ja han var duktig...
Blåneringen på den bössan såg för övrigt ut som glas- och såg ut som den var 3 mm tjock

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

28 minutes ago Dansken sa:

Det borde ha varit bland dom senare av Hans Svensson arbeten, ja han var duktig...
Blåneringen på den bössan såg för övrigt ut som glas- och såg ut som den var 3 mm tjock

Hans gjorde mycket arb. hemma efter det att han hade gått i pension. Jag vet att en del av killarna som jobbade där el. hade nära kontakt med vapenverkstaden bad Hans att gravera underbeslag o bygel på sina 1900 så att dom såg ut som lyxmodeller. Dom fick bet. några kronor för arb. Hur mycket vet jag inte.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago kaa sa:

Det blir jobb på andra vapen. 

Har redan på vägen hem kommit att drömma om ombyggnad av två vapen.

Jag tror det är det långsiktigt smarta sättet att sälja, kloka råd och säga nej vid rätt tillfälle.

//Kunden:D

Ja ärlighet kommer man oftast längst med! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har sparat två platser i garderoben som är heliga! En till en RIKTIG storviltskaliber, typ 416 Rby eller 450 Rby, och en till en gammal fin klenod! Jag har fyra vapen i dag, och med dom kan och får jag jaga allt som trampar och flyger på vår planet. Så har som sagt två platser sparade!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja det hade ju varit najs, men jag är mer för en gammal fin bultbössa. Kanske i 404 Jeffery, då hade man ju slagit två flugor i en smäll...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är i mina ögon få gevär som är så fina som de gamla Winchester byglarna, de är lite utav av gevärens Colt SAA.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just now Dansken sa:

Helvete Willy... Är det i morgon- den stora dagen ?

Jajamensan Svend :D. Tjälknulen står i ugnen och skall snart skivas för att sedan ätas upp imorgon.

Vapenskåpet kommer även det i veckan, och det ser utsom att jag kommer bli med en 8x68 trots allt, biljetter till swedenrock släpps även det under veckan, så detta ser ut att bli en bra vecka! :lol::thumbsup:

/Willy

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Dansken sa:

Insinuerar du därmed att min 1886 inte är fin ?

Haha! Nej det är jättefina bössor! Bara det att jag mer en en "bultböss-människa". ;)

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...