Hoppa till innehåll

Bäverjakt i Malingsbo-Kloten


Björnstigen

Recommended Posts

Tänkte eventuellt boka upp en helg för bäverjakt i Malingsbo-Kloten via Sveaskog men har hört att det kanske inte finns så mycket, om ens någon alls, bäver i området.
Tydligen beror det lite på vart exakt marken ligger.

Sveaskog skriver "Jaktmarkerna är längs med Hedströmmen, ett populärt fiskevatten för den intresserade. Markerna håller god tillgång på bäver men jakten där är utmanande efter det skygga djuret." men när man kikar på kartorna på deras sida så ligger området snarare längs med Djurlångsån och det jag hörde var att sjöarna som heter Djurlången (stora/lilla?) var i stort sett tomma på bäver.

Så jag är lite i valet å kvalet om det är värt 500 per dag om man inte ens har chans på en.

Någon här som varit i de trakterna och vet hur det ser ut med tillgången på bäver?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo jag vet, har pratat med honom om detta men han var lite osäker just vad gällde Djurlångsån.
Tänkte att om man har lite tur kanske ngn vart precis där tidigare och har egen erfarenhet.

Däremot skulle Hedströmmen ha rikt med bäver men även om Sveaskog skriver att markerna ligger efter Hedströmmen så gör de inte det enligt deras karta.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...