Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

• Liknande innehåll

• vandraren
      Av vandraren
      Rådjuren har haft en väldigt tuff vinter. Härikring senvinter och tidig vår. Hur ser det ut hos er? Har ni märkt rådjur på ovanliga ställen?
      Idag stötte vi på en fin bock på tippen, vid trädgårdsavfallet. Där åt han av det vi slänger från våra trädgårdar: kvistar, större grenar osv.
      Frugan tog bilder på honom, så jag sätter in dem senare.
      p.

• JaktOscar
      Av JaktOscar
      Hej!
      En kompis wachtelblandis har nu börjat göra utfall mot andra hundar vid både jakt och hemma. De kan leka först men sen så ryter han till och biter. Han har blivit attackerad av andra hundar har jag förstått om det kan ha lyft fram detta beteende. 
      Någon som har tips på hur man kan ta bort detta beteende då han jagar i ett ganska stort lag med mycket hundar. 
      Sen efter skott så vaktar han viltet mot andra hundar då det är hans men det tycker jag inte är så farligt då det bara är att vissla in honom så kommer han. 
      Vad ska vi göra tycker du?
      Skitjakt!!
    • seved
      Av seved
      Jag slipade om en av min Forest modell som krökte sej vid härdning.  Den kanske kan bli gullig. 
      Den är 30 mm bred. 

• vildmark
      Av vildmark
      Byggde ett småländskt rävbås idag.. Virket var begagnat men en fälla räckte det till ändå. Först byggdes golv.. sen väggar.. fångstluckan lades på plats och taket fixerades.. sen gjorde jag en täckt gavel och en lös lucka till taket. Ett hål i gaveln för gillertråd.. En hävarm monterades på fångstluckan och en stolpe slogs ner i backen vid gaveln. Jag slog i 2st spikar som fångsluckans tråds ögla kan fästa i.. sen slog jag fast några brädlappar för att räven inte ska kunna gå och putta på tråden och utlösa fällan från utsidan. De brädlapparna funkar även för att motverka att pinnen glider ur marken. Innanför hävarmens tråds ögla sattes ännu en ögla och vars tråd gick in genom hålet i fällan.. och i fällan knöts en höna fast. Luckan spärras i avgillrat läge utav ett fjädrande plåtbleck på var sida luckan. På insidan luckan sattes en extra bräda på golvet för att verka som rymningsskydd..På golvet kastade jag in hönsströ från hönshuset och fjolårsgräs... och en grantopp sattes på var sida ingången.. Måttet på fällan är ungefär 2500x800x800mm

• ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.