Hoppa till innehåll

Ny e-sökspang. Tikka t3 optik & lampfråga.


Gurkangc

Recommended Posts

Då var det dags igen. Byter ut min hva 46:a mot en t3 lite, 8x57JS med Stalon w110. Har i nuläget en aimpoint H1. Trivs ganska bra med det men saknar förstoring ibland då jag mest går rådjurseftersök. Vad har ni andra som har Tikka t3? 

Fråga nr 2.

Behöver byta piplampa då min sett sina bästa dagar. Vad rekommenderar ni? Vill ha riktigt bra skjutljus.

Montering? Stalons fäste till dämparen eller skruva fast en klack i sidan på kolven? 

Vill även sätta rembygelfäste på sidan av kolven för o få bössan tightare mot kroppen. Sjukt trött på alla jävla grenar bössan fastnar i med 30kg ivrig #orsteh som draghjälp.. någon som gjort nåt liknande och har tips?

 

Mvh

Gustaf 

received_10155133943317322.png

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Angående remfäste så skulle jag rösta för flush cups. Borra ett hål i kolven, i med epoxi och tryck i. Inget som sticker ut och är i vägen när du inte har remmen monterad. Svårt att se på bilden, men ser ut som en syntetkolv, borde gå att få dit fästena med lite fantasi.

Jag högg en uppsättning på xxl för något år sedan (tror det var uncle Mikes, men kommer inte riktigt ihåg), finns säkert på andra ställen.

Lampa och optik kan säkert någon som gått mer med hund svara om ;)

/Patrik

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

45 minutes ago Patrik L sa:

Angående remfäste så skulle jag rösta för flush cups. Borra ett hål i kolven, i med epoxi och tryck i. Inget som sticker ut och är i vägen när du inte har remmen monterad. Svårt att se på bilden, men ser ut som en syntetkolv, borde gå att få dit fästena med lite fantasi.

Jag högg en uppsättning på xxl för något år sedan (tror det var uncle Mikes, men kommer inte riktigt ihåg), finns säkert på andra ställen.

Lampa och optik kan säkert någon som gått mer med hund svara om ;)

/Patrik

Precis nåt sånt jag tänkte. Japp. Plastic fantastisk!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ännu en tanke. Tittat på de här plattan som man fäster h1 med på Tikka t3. Kommer det gå alls med en Stalon w110? Kommer siktlinjen över dämparen när fästet blir så lågt??

https://www.google.se/search?q=aimpoint+h1+fäste+tikka+t3&client=ms-android-samsung&dcr=0&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj0zprGvqPYAhWrA5oKHaNCDr4Q_AUIBygB&biw=360&bih=512#imgrc=-jRyPnA6S4myuM:

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Jag har kikat på detta som man fäster på "rembygelknoppen" https://www.bearskin.se/sv/artiklar/swivel-stud-picatinny-rail-adapter-55mm.html

Dock måste man fixa dit remmen på något sätt.

Ang lampa så använder jag en Acebeam L16 https://jaktbelysning.se/ficklampa/acebeam/ficklampa-acebeam-l16-eftersokslampa-2000-lumen-inkl-batteri/

Har haft den några år och den verkar vara av bra kvalla.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...