Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

• Similar Content

• Johaneriksson_95@hotmail.s
      By Johaneriksson_95@hotmail.s
      Hej!
      Jag ska sätta på ett rödpunktssikte på drillingen. Vill ha en micro modell. Såg att Vortex har 30 års garanti och är någon tusenlapp billigare än aimpoint.. Någon som provat Vortex? Vilken modell är nyast? Eller är det bara rappel? 🤔
      Johan Eriksson 
    • Potster
      By Potster
      Hej, jag är på jakt efter en jakthund som är enbart till för eftersök. Både jakteftersök och trafikeftersök. Vill ha en hund som kan spåra och sedan hålla fast/avliva rådjur och dovhjort. Det skulle vara jättekul om den kunde ställa älg och/eller gris men förstår att det blir svårt att avfånga och ställa med samma hund. Helst en ganska lätthanterlig också som inte kräver jakt konstant för att må bra.
      En jaktlabbe med bra linjer tror jag fungerar utmärkt men vad tycker ni?
      Vad har ni för hundras som kan spåra och hållafast/avliva rådjur och dovhjort, ev också kunna ställa älg/gris?
      Har era vänner eller bekanta nåt liknande?
    • DallasDave
      By DallasDave
      Tänkte att starta upp den här tråden så vi kunde flasha med lite bilder och skryta om våra bössor!
      Det är alltid roligt att se varandras lösningar eller byggen för lång håll skytte eller för jakt.

• Tobdala
      By Tobdala
      Hej!
      Är ute efter en lampa till skyddsjakt och eftersök. Vill gärna ha möjlighet till grön belysning i vissa lägen. 
      Har tittat på Nextorch p5g och jaktkit L2.
      Någon som har erfarenheter eller andra tips?
      /Tobias 
    • RmK-GBG
      By RmK-GBG
      Hej, 

Jag har en Tikka T3 Sporter och en Tikka T3 Light (i en Boyds tumhålskolv) och Sportern har redan Picatinny installerad (Tikkas original köpt från jakt.se)

Nu är min fråga, i instruktionerna står det att man skall borra i lådan och knacka ner stiften för att få den mer rekylsäker. Det har jag inte gjort på Sportern,. Men nu när den även skall monteras på Light:en så undrar jag. Jag har ingen lust att borra i min låda. Mest för att jag är orolig för att det skall bli perfekt. 
      Kan jag istället använda dubbelhäftande tejp modell "herrejössesstark" och sen skruva fast den med de fyra skruvarna i lådan. Den tejpen jag har är grym. Min tanke är att tejpen är såpass stark så den borde inte ge med sig vid rekylen och skruvrna håller det ytterligare.
      Andra tillverkare tex Mountain Tactical har ett stålstift som går in i det främre fästets rekylklack. En snygg lösning, men dels så är det svårt att köpa saker från USA (ev exportrestriktion, tull mm) så jag vill helst köra på det jag har. 

Vad tror ni om detta? Några andra tips? 
Sign in to follow this  
Gurkangc

Ny e-sökspang. Tikka t3 optik & lampfråga.

Recommended Posts

Gurkangc

Då var det dags igen. Byter ut min hva 46:a mot en t3 lite, 8x57JS med Stalon w110. Har i nuläget en aimpoint H1. Trivs ganska bra med det men saknar förstoring ibland då jag mest går rådjurseftersök. Vad har ni andra som har Tikka t3? 

Fråga nr 2.

Behöver byta piplampa då min sett sina bästa dagar. Vad rekommenderar ni? Vill ha riktigt bra skjutljus.

Montering? Stalons fäste till dämparen eller skruva fast en klack i sidan på kolven? 

Vill även sätta rembygelfäste på sidan av kolven för o få bössan tightare mot kroppen. Sjukt trött på alla jävla grenar bössan fastnar i med 30kg ivrig #orsteh som draghjälp.. någon som gjort nåt liknande och har tips?

Mvh

Gustaf 

received_10155133943317322.png

• Like 1

Patrik L

Angående remfäste så skulle jag rösta för flush cups. Borra ett hål i kolven, i med epoxi och tryck i. Inget som sticker ut och är i vägen när du inte har remmen monterad. Svårt att se på bilden, men ser ut som en syntetkolv, borde gå att få dit fästena med lite fantasi.

Jag högg en uppsättning på xxl för något år sedan (tror det var uncle Mikes, men kommer inte riktigt ihåg), finns säkert på andra ställen.

Lampa och optik kan säkert någon som gått mer med hund svara om ;)

/Patrik

• Like 1

Gurkangc
45 minutes ago Patrik L sa:

Angående remfäste så skulle jag rösta för flush cups. Borra ett hål i kolven, i med epoxi och tryck i. Inget som sticker ut och är i vägen när du inte har remmen monterad. Svårt att se på bilden, men ser ut som en syntetkolv, borde gå att få dit fästena med lite fantasi.

Jag högg en uppsättning på xxl för något år sedan (tror det var uncle Mikes, men kommer inte riktigt ihåg), finns säkert på andra ställen.

Lampa och optik kan säkert någon som gått mer med hund svara om ;)

/Patrik

Precis nåt sånt jag tänkte. Japp. Plastic fantastisk!

Gurkangc

Ännu en tanke. Tittat på de här plattan som man fäster h1 med på Tikka t3. Kommer det gå alls med en Stalon w110? Kommer siktlinjen över dämparen när fästet blir så lågt?😅

https://www.google.se/search?q=aimpoint+h1+fäste+tikka+t3&client=ms-android-samsung&dcr=0&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj0zprGvqPYAhWrA5oKHaNCDr4Q_AUIBygB&biw=360&bih=512#imgrc=-jRyPnA6S4myuM:

BigJim

Jag har kikat på detta som man fäster på "rembygelknoppen" https://www.bearskin.se/sv/artiklar/swivel-stud-picatinny-rail-adapter-55mm.html

Dock måste man fixa dit remmen på något sätt.

Ang lampa så använder jag en Acebeam L16 https://jaktbelysning.se/ficklampa/acebeam/ficklampa-acebeam-l16-eftersokslampa-2000-lumen-inkl-batteri/

Har haft den några år och den verkar vara av bra kvalla.