Hoppa till innehåll

Snygga kolvämnen


Dansken

Recommended Posts

4 hours ago Dahla sa:

Jag du fått hem kolven?

Var inte till 1900 efter många mail?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
På 2018-10-28 at 21:23 tobe sa:

Skulle vara intressant för min del till en Brno m21, någon som beställt där ifrån? 

Håller på nu, väntar bara på kort på valbara brädbitar. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
På 2018-10-16 at 09:02 hs_merkel sa:

Var inte till 1900 efter många mail?

Står på hemsidan nu att den är till ”commercial small ring 98 style action made by Husqvarna”, vilket måste vara 1600/1640.  Det var alltså inte vad jag gissade tidigare i tråden.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Boberg skämde bort oss så totalt! Nordansjö trä & kolvmakeri AB som köpte Bobergs prylar hör man inget ifrån och om man ska tro ryktet så har dom inte fått inställningarna på kopierfräsen att lira bra.

Hur blir prislappen med frakt, tull och moms på stockarna från au?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag maila och det skulle kosta ungefär 66 Aus dollar.. 

Funderar skarpt att beställa en där ifrån, någon mer som är intresserad så kanske vi kan samköpa? 

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jäklar!!!

detta var snyggt !

finns ju till L461 också!

verkar vara riktigt bra priser dessutom?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago tobe sa:

Jag maila och det skulle kosta ungefär 66 Aus dollar..

Så dryga 4000:- med tull och moms.

Boberg tog 1250:- plus frakt för en grovfräst om jag inte missminner mig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
På 2018-11-08 at 13:18 Givdul sa:

Står på hemsidan nu att den är till ”commercial small ring 98 style action made by Husqvarna”, vilket måste vara 1600/1640.  Det var alltså inte vad jag gissade tidigare i tråden.

Exakt

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
På 2018-12-22 at 16:26 tobe sa:

Någon som fått hem en kolv än? 

Den ligger nånstans mellan Australien och hemmet. Lägger in bilder och utlåtande när den är hemma. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

 

På 2018-12-25 at 00:05 2310jensen sa:

Den ligger nånstans mellan Australien och hemmet. Lägger in bilder och utlåtande när den är hemma. 

Postnord levererar som förväntat. Kolven har åkt tvärs över jorden bara för att tappas bort på en terminal 10 min hemifrån. Fortsättning följer...

  • Confused 2
  • Sad 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

DHL slarvade bort en bössa som skickades från Gesab till kompisen, när han lyfte att de nog behöver lösa lite saker med Polisen så gick det rätt fort och hitta!

Själv har jag paket som försvunnit mellan sista sortering och utlämningsstället, dock kom det fram efter 7mån. 

Det senaste var ett paket som låg i Sverige 1,5månad innan jag jagade på och undrade vad som hände. Då fick man betala moms och sen låg det 14dagar till.. ?

Kan inte säga att jag älskar fraktbolag, haft strul med de UPS, DHL-utkörning mm. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

10 hours ago 2310jensen sa:

 

Postnord levererar som förväntat. Kolven har åkt tvärs över jorden bara för att tappas bort på en terminal 10 min hemifrån. Fortsättning följer...

Hade min D99 på vift nån månad. Dem tog de lugnt trots vapnen. Men när kvittot från handlaren kom på bordet tog det tre dagar?

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
På 2019-01-19 at 09:21 hs_merkel sa:

Hade min D99 på vift nån månad. Dem tog de lugnt trots vapnen. Men när kvittot från handlaren kom på bordet tog det tre dagar?

Du vet att det hade tagit mindre än 1 timme om du gjort rätt.

De slarvade bort en bössa jag skickade, posten hade ingen vidare lust att engagera sig, så jag ringde handläggaren på polisen som sa till mig att återigen prata med dom men meddela att det är min skyldighet att polisanmäla posten och då den siste person som hållit i paketet, denne kommer få svara i förhör vart vapnet är. Ge dom sen 1 timme annars polisanmäler du.

Jag åkte till posten och meddelade vad polisen tyckte, inom 1 timme ringde de och meddelade stolt att paketet var återfunnet, ingen anmälan nödvändig!

Att de sen slarvade bort den igen vid utleverans till köpare och skickade paketet jojo mellan 2 icabutiker gjorde ju inte saken bättre....

  • Confused 1
  • Sad 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Finskavapen sa:

Du vet att det hade tagit mindre än 1 timme om du gjort rätt.

De slarvade bort en bössa jag skickade, posten hade ingen vidare lust att engagera sig, så jag ringde handläggaren på polisen som sa till mig att återigen prata med dom men meddela att det är min skyldighet att polisanmäla posten och då den siste person som hållit i paketet, denne kommer få svara i förhör vart vapnet är. Ge dom sen 1 timme annars polisanmäler du.

Jag åkte till posten och meddelade vad polisen tyckte, inom 1 timme ringde de och meddelade stolt att paketet var återfunnet, ingen anmälan nödvändig!

Att de sen slarvade bort den igen vid utleverans till köpare och skickade paketet jojo mellan 2 icabutiker gjorde ju inte saken bättre....

Nja gjorde precis så som du beskriver. Men inte fören prislappen damp ner så hände de grejer.

Detta var innan Drottninggatan 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...