Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

• Liknande innehåll

• PerT
      Av PerT
      Vår renrasiga Griffon Nivernais-tik smet med unghunden, en jämte&GN på egen date. Följden av det är födda 15/1 syns nedan. 

Mamman ställer älg och gris. Driver räv och hare. 
      Hanen är än så länge en unghund som jagar nästan bra ibland, ställer gris ibland och jagar löv vissa dagar.
      Vet inte vad värdet är på såna valpar. 
      För mig är det viktigt att de får jaga och hamnar hos en bra husse och matte.
      Pris 7000 kr

• JaktOscar
      Av JaktOscar
      Hej!
      Jag undrar om du vet om man skulle kunna använda jaktlabrador och pudel som en blandras till klövviltsjakt. Har en cockerpoo (cockerspaniel och pudel blandras) som jagar allt i skogen med skall. Vill nu ha en större hund och som är avlad till jakten. Jag har jagat med jaktlabrador och är imponerad. 
      Vet du om det finns några uppfödare av denna blandras? Intresserad av alla slags svar. 
      Skitjakt!
    • hermanssonmartin@live.se
      Av hermanssonmartin@live.se
      Hej alla drevervänner! hämtar hem min första egna jakthund, en dreverhane under pingsthelgen. förhoppningsvis en blivande räv,hare & rådjurspiska 

Vad tror ni om valpens stamtavla? 
      http://hundar.skk.se/Hunddata/Hund_Stamtavla.aspx
      om länken inte funkar så är regnr. SE26287/2015

Tänkte först och främst jaga in den på hare och räv för att sedan övergå till rådjur. Och sen jaga alla 3djurslagen i framtiden.   Jag vill jättegärna ha tips angående injagningen. så har ni några tips? 
PerT

Valpar

Recommended Posts

PerT

Jaha då har det hänt. Griffon Nivernais-tiken har blivit smygbetäckt av vår blandras GN/jämte. Om vi gissar rätt så är det 2-3 veckor kvar. Båda jagar, tiken är bra. Hanen en unghund som iaf påbörjat sin jaktliga bana så det finns bra förutsättningar på båda sidor.
Hur brukar sånt funka vid försäljning av jagande blandras, är det svårt att hitta köpare?
Har jaktsidan regler kring annonsering av valpar där man återkommande följer kullen med annonsen?
/Per

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
killer_mouse

så vitt jag vet så är det väl inget krav men iom att alla blir valpsjuka efter några bilder så e det väl inte fel 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
faxe

Många verkar föredra blandisar. Här var de tidigare portade, men efter en olycka förra året så bor det numer en sådan här. Så visst går de att sälja.

433.thumb.JPG.f628db8400ee8e5f68e48eaf4dde7c3b.JPG

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
waxin

Vet att många föredrar blandraser då de är av åsikten att man många gånger slipper rastypiska "defekter"

Så att sälja en blandras är inga som helst problem, men då det oftare är enklare att säkerställa goda jaktegenskaper hos en renrasig hund brukar priset på blandisar vara något lägre.

Min ringa erfarenhet säger att husses och mattes jobb med valpen är viktigare än ras.

Eller som min nu döde gamla jaktmentor sa: Champinjon och champinjon, det plockar jag i skogen.....kan kräket jaga.

(Han hade bara två benämningar på hundar. små kräk, eller stora jävlar)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
PerT

Tack för svar. Vi hoppas på att allt går bra så lägger upp annonsen när det närmar sig/Per

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Finn Inge Vidare
På ‎2017‎-‎12‎-‎28 at 23:20 PerT sa:

Jaha då har det hänt. Griffon Nivernais-tiken har blivit smygbetäckt av vår blandras GN/jämte. Om vi gissar rätt så är det 2-3 veckor kvar. Båda jagar, tiken är bra. Hanen en unghund som iaf påbörjat sin jaktliga bana så det finns bra förutsättningar på båda sidor.
Hur brukar sånt funka vid försäljning av jagande blandras, är det svårt att hitta köpare?
Har jaktsidan regler kring annonsering av valpar där man återkommande följer kullen med annonsen?
/Per

Lite bilder samt var i vårt avlånga land man kan besöka de små underverken blir en bra början

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
PerT
På 2018-01-27 at 13:23 Finn Inge Vidare sa:

Lite bilder samt var i vårt avlånga land man kan besöka de små underverken blir en bra början

Uppland kan enkelt levereras av mig till Sörmland.

20180201_140855-648x1152.jpg

20180201_140833-1152x648.jpg

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Chrille P

Är alla Valparna tingade?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
PerT
8 hours ago Chrille P sa:

Är alla Valparna tingade?

Två hanvalpar är kvar som två tilltänkta hundköpare funderar över. Extremt konstigt, de bästa hanvalparna verkar riskera bli hemma kvar hos mig. Mvh Per

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
PerT

Nu är de bokade och väntlista upprättas

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.