Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

Bubs

Erfarenheter Swift Scirocco 2

Recommended Posts

Bubs

Sitter och velar över kulval till 308:an och har fastnat för Scirocco 165grs. Men innan det läggs en beställning så tänkte jag höra med er om ni har några jaktliga erfarenheter mes kulan. 

Håller den runt 90% restvikt som Swift uppger, eller är det lite väl hoppfulla siffror? Och hur är det med precisionen, brukar det vara lätt/svårt att få dom att skjuta tätt?

/Willy

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
Dansken

Swift Scirocco II gör ett bra jobb. Har upplevt den lite "kinkig" att få sådär "superprecision" på- men det uppvägs klart av vad en gör i den andra änden ;)
Har hört lika från flera som har samma erfarenhet av den kulan.

Jag kan skicka med några "provexemplar" när jag skickar bössan om du vill.........

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Bubs
8 minutes ago Dansken sa:

Swift Scirocco II gör ett bra jobb. Har upplevt den lite "kinkig" att få sådär "superprecision" på- men det uppvägs klart av vad en gör i den andra änden ;)
Har hört lika från flera som har samma erfarenhet av den kulan.

Jag kan skicka med några "provexemplar" när jag skickar bössan om du vill.........

Det hjälper föga om bössan har en egen spridning på några få millimeter om den som håller i inte är kapabel till det..:yes:

Hur har du upplevt skottverkan och köttförstörningen? 

Tycker nämligen kulan verkar lovande, hög BC och höga restvikter, får jag inte ihop några träffbilder jag tycker är acceptabla så får det nog bli Accubond.

Ja du får gärna skicka upp några testexemplar, så kan jag slänga in mig i Herkules laddboa och försöka få fram något vettigt:)

/Willy

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
karelsk blandning

Inte testat kulan i 30 men i 338 och fick den aldrig att skjuta bra, testade 3 olika krut och sköt nog upp en ask utan att hitta en laddning som sköt tillräkligt bra för mig.

Sen mantlade kulan väldigt mycket i min pipa.

Jag expansions sköt några kulor och dom såg ut riktigt bra, så det var lite trist jag aldrig fick till en laddning med dom. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
josc72

De skjuter helt grymt bra i min 284 win. Ser bara marginell skillnad mellan Lapua Scenar och Scirocco på 300 meter.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.